طرح پایش و ارتقای تندرستی زنان و دختران سیستان و بلوچستان در حال اجراست

معاون توسعه امور ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: طرح پایش و ارتقای تندرستی زنان و دختران از منظر فعالیت بدنی و آمادگی جسمانی در قالب چهار فاز در حال اجراست.

فهیمه موسوی گفت: این طرح به منظور غربالگری وضعیت جسمانی زنان و دختران روستایی و شهری به همت معاونت توسعه امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان، هیات پزشکی ورزشی و هیات آمادگی جسمانی استان در حال برگزای است.

وی ادامه داد: طرح مذکور در چهار فاز، غربالگری و پایش زنان و دختران و جمع آوری اطلاعات، پردازش اطلاعات و نتیجه گیری، ارائه مدل مداخله‌ای اصلاح الگوی سبک زندگی مبتنی بر ورزش و پیگیری و ایجاد انگیزه‌های لازم جهت استمرار در انجام فعالیت‌های ورزشی موثر در حال اجراست.

معاون توسعه امور ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان افزود: ارتقای تندرستی زنان و دختران با رویکرد توسعه سلامت اجتماعی و افزایش سطح حمایت‌های اجتماعی از جامعه بانوان، پایش و ارزیابی تندرستی زنان و دختران، تحلیل و کاربرد نتایج در تعیین اولویت‌ها و توجه به عدالت در دسترسی و بهره‌مندی جامعه زنان و دختران از خدمات ورزشی مبتنی بر تندرستی از اهداف کلان این طرح است.

وی به اهداف اختصاصی این طرح نیز اشاره کرد و ادامه داد: غربالگری وضعیت جسمانی مرتبط با شرایط تندرستی زنان و دختران و توجه به ابعاد مختلف تندرستی زنان و دختران با توجه به آسیب پذیر بودن و وجود فقر حرکتی بین آنان و تامین، حفظ و ارتقای سلامت زنان و دختران از طریق شناسایی روش‌های مناسب تشخیصی و درمانی در اختلالات شایع نظیر ناهنجاری‌های اسکلتی عضلانی از اهداف اختصاصی اجرای این طرح است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار