بیش از ۵۱ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران لرستانی پرداخت شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: ۵۱ هزار و ۵۴۰ میلیارد و ۴۲۲ میلیون ریال از مطالبات گندمکاران این استان تا روز ۲۶ مردادماه پرداخت و تسویه شده است.

"حجت الله بیرانوند" گفت: این مبلغ، بخش اول مطالبات گندمکاران و شامل ۱۱۵ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم است و در مرحله بعد نیز ۲۰ هزار ریال جایزه و ۱۵ هزار ریال یارانه نیز به ازای هر کیلوگرم توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه میزان خرید‌های تضمینی روزانه به ۱۰۰ تا ۲۰۰ تن کاهش یافته و برداشت گندم در استان رو به اتمام است بیان کرد: تاکنون حدود ۵۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری و بدهی مرحله اول به ازای ۴۹۴ هزار تن به حساب آنان واریز شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان ادامه داد: میزان مبلغ پرداختی مربوط به ۱۱۸ هزار و ۸۹۰ محموله خریداری شده از ۴۹ هزار و ۶۶۶ کشاورز گندمکار است و خرید این محصول تا ابتدای مهرماه ادامه خواهد داشت.

بیرانوند میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان در سال قبل را ۲۷۵ هزار تن برشمرد و ادامه داد: میزان مصرف سالانه گندم در لرستان ۳۰۰ هزار تن و پیش بینی خرید امسال بیش از ۵۰۰ هزار تن است.

وی همچنین در خصوص خرید تضمینی کلزا افزود: امسال در مجموع سه هزار و ۵۳۴ تن از این محصول در قالب یک هزار و ۷۳۹ محموله از یک هزار و ۱۰۳ کشاورز خریداری شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان با اشاره به افزایش ۶۳ درصدی خرید کلزا نسبت به سال گذشته در لرستان اظهار داشت: ارزش این محموله‌ها یک هزار و ۴۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۴۵۰ میلیارد ریال پرداخت و تسویه مابقی بدهی توسط مراجع مربوطه جریان دارد.

بیرانوند اضافه کرد: امسال برای نخستین بار خرید تضمینی " گلرنگ" نیز در لرستان انجام و ۲۱۱ تن محصول در قالب ۱۹۸ محموله از ۱۸۰ کشاورز خریداری شد که ارزش این میزان ۵۶ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال است.

به گفته وی قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گلرنگ ۲۷۰ هزار ریال مصوب و با توجه به اینکه خرید به تازگی پایان یافته، پرداخت مطالبات کشاورزان در دستور کار قرار گرفته است.

 

برچسب ها: گندم ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
پس مال ما رو کی میدن؟