افشاگری وزیر برکنار شده اوکراین درباره رقم واقعی کمک‌های تسلیحاتی

وزیر دفاع تازه برکنار شده اوکراین اطلاعاتی درباره رقم واقعی کمک‌های تسلیحاتی غرب به کی‌یف فاش کرد.

الکسی رزنیکوف وزیر دفاع سابق اوکراین که روز یکشنبه از سوی رییس جمهور این کشور از سمت خود برکنار شد، رقم واقعی کمک تسلیحاتی غرب به کشورش را ۱۰۰ میلیارد دلار عنوان کرد که نیمی از آن‌ها را آمریکا به تنهایی متقبل شده است.

به گزارش راشاتودی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرده قصد دارد رزنیکوف را جایگزین کند، زیرا وزارت دفاع به «رویکرد‌های جدید و قالب‌های تعاملی جدید، هم با ارتش و هم با کل جامعه» نیاز دارد.

رزنیکوف گفت که برآورد کمک او شامل ارزش تسلیحات، مهمات و سایر تجهیزات نظامی داده شده به اوکراین و همچنین کمک‌های مالی غرب برای مقاصد نظامی است.

پیش از این ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از انتخاب رستم اومروف، رئیس صندوق دولتی به عنوان گزینه جانشینی رزنیکوف خبر داده بود.

پایگاه خبری «اوکراینسکا پراودا» چند روز پیش به نقل از منابعی ناشناس در پارلمان اوکراین از احتمال برکناری وزیر دفاع این کشور در هفته آینده خبر داده بود.

اولکسی رزنیکوف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا احتمال استعفای او به دلیل رسوایی‌های مربوط به خرید کاپشن ارتشی با قیمت تقریبا ۲ برابر بازار وجود دارد یا خیر، گفته بود که این تصمیم به زلنسکی بستگی دارد.

طبق قوانین اوکراین، ورزا توسط رئیس‌جمهور نامزد می‌شوند، اما انتصاب و عزل آن‌ها باید توسط پارلمان حمایت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار