افزایش آمار پیش‌ثبت‌نام بانوان چهارمحال و بختیاری در انتخابات مجلس

۱۱ درصد از پیش‌ثبت‌نام‌شدگان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان چهارمحال و بختیاری بانوان هستند.

محسن حسین‌میرزایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۱ درصد پیش‌ثبت‌نام‌شدگان انتخابات مجلس در این استان را بانوان تشکیل می‌دهند که این میزان نسبت به ادوار گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی افزایش قابل توجهی داشته است.

وی افزود: در مرحله پیش‌ثبت‌نام ۶۸۲ نفر متقاضی داوطلبی در چهارمحال و بختیاری ثبت‌نام کردند که برابر قانون، مدارک آن‌ها توسط وزارت کشور برای شش نهاد، یعنی ثبت احوال، فراجا، دادستانی کل کشور، وزارت امور خارجه، سازمان امور اداری و استخدامی و وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی و حوزه‌های علمیه ارسال شده است.


بیشتر بخوانید


حسین‌میرزایی اضافه کرد: صحت‌سنجی مدارک بارگذاری شده متقاضیان از ۲۳ مردادماه آغاز شد و مراجع ذی‌ربط بر اساس قانون یک‌ماه فرصت دارند آن‌ها را بررسی و نتیجه آن را در نهایت تا ۲۳ شهریورماه جاری به وزارت کشور اعلام کنند.

وی ادامه داد: در صورت تأیید مدارک توسط این نهادها، یک کد رهگیری در اختیار متقاضیان داوطلبی مجلس قرار خواهد گرفت تا بتوانند از ۲۷ مهرماه تا سوم آبان ۱۴۰۲ به‌صورت الکترونیکی ثبت‌نام نهایی را انجام دهند، چنانچه یک یا برخی از این نهاد‌ها گواهی متقاضیان را تأیید نکنند، متقاضیان تا ۲۶ مهر فرصت اعتراض به نتیجه اعلامی را دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار