واکسیناسیون بیش از ۱۴ هزار دام سبک و سنگین در کهگیلویه

رئیس دامپزشکی شهرستان کهگیلویه از واکسیناسیون بیش از ۱۴ هزار دام سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی و بروسلوز در بخش‌های این شهرستان خبر داد.

کرم‌الله کیانی از خدمات‌رسانی دامپزشکی این شهرستان به مناطق محروم بخش دیشموک خبر داد و گفت: به مناسبت هفته دولت برای حمایت از دامداران مناطق محروم و سخت گذر اردوی جهادی بامحوریت واکسیناسیون رایگان برگزار شد.
 
رئیس دامپز‌شکی شهرستان کهگیلویه افزود: در این اردو ۱۲هزار راس دام سبک ۶۰ راس دام سنگین علیه بیماری تب برفکی، ۲۰۰۰ راس بره و بزغاله علیه بیماری بروسلوز، ایمن سازی ۴۳ قلاده سگ در مناطق سردسیری و سخت گذر روستا‌های تنگ آسیاب، ده حیدری، دره رزی، تنگ لیتون، مونگاته، میدان، رود رش، پاتاوه آجم، سرآسیاب آجم واکسینه شد.
 
وی بیان کرد: برگزاری اردو‌های جهادی در قالب سند تحول دامپزشکی از مهم‌ترین برنامه‌های دامپزشکی کهگیلویه است.
 
به گفته کیانی خدمات ارائه شده به دامداران در قالب اردو‌های جهادی به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود و دامداران هیچگونه وجهی بابت دریافت خدمات پرداخت نخواهند کرد.
 
وی ادامه که در این اردوی جهادی که به مناسبت هفته دولت برگزار شد ویزیت رایگان دام‌ها و هم‌چنین آموزش چهره به چهره در خصوص راه‌های کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مشترک و بیماری‌های دامی به همت کارشناسان دامپزشکی صورت گرفت وحدود ۹۰ لیتر سم رایگان در بین دامداران توزیع شد.
 
کیانی گفت: اردو‌های جهادی دامپزشکی شهرستان کهگیلویه در هفته‌های آتی نیز با قوت ادامه پیدا می‌کند، این اردو‌ها در پیشگیری از ابتلای دام‌های سبک و سنگین به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و حفظ جمعیت دامی که اقتصاد و معیشت روستائیان به آن وابسته است تاثیر به سزایی دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.