کشف ۸۸۰ دستگاه لوازم خانگی قاچاق در مشهد

معاون صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۸۸۰ دستگاه انواع لوازم خانگی قاچاق از پنج انبار در مشهد به ارزش بیش از ۲۲ میلیارد ریال کشف شد.

بخشعلی بیاتی معاون صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در راستای طرح تشدید بازرسی از انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا و در بازرسی از پنج انبار لوازم خانگی در مشهد به جهت عدم ثبت انبار و همچنین کالا‌های مشمول ضوابط خاص (لوازم خانگی) در سامانه جامع انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا، اقلام مکشوفه مشمول ماده ۱۸ و همچنین تبصره چهار ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز منظور شد.

او افزود: به منظور شفاف سازی نظام تولید، توزیع و کنترل قیمت‌ها در کشور، دستورالعمل ضرورت ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبار‌ها از سوی این سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ابلاغ شده است و همه واحد‌های اقتصادی عرضه کننده کالا‌های مشمول ضوابط اختصاصی از جمله لوازم خانگی ملزم به ثبت اطلاعات مربوط به تولید، نگهداری و توزیع کالا‌ها در سامانه‌های جامع تجارت و جامع انبار‌ها هستند.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: با هماهنگی مرجع قضایی در مجموع تعداد ۸۸۰ دستگاه انواع لوازم خانگی شامل قهوه ساز، چرخ گوشت، سشوار، بخارشوی برقی، همزن برقی و آبمیوه گیری و ... به ازرش تقریبی ۲۲ میلیارد ریال کشف و به اداره کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی منتقل شد.

بیاتی بیان کرد:پرونده تخلف برای این اجناس قاچاق تنظیم و برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شد.

او تصریح کرد: هر مکان یا به عبارتی دقیق‌تر هر مرکز نگهداری کالا یا انبار که کالا در آن نگهداری و یا به آن وارد یا از آن خارج می‌شود باید در این سامانه به آدرس www.nwms.ir ثبت نام کند. این مکان ممکن است انبار واحد تولیدی، واحد صنفی، واحد کشاورزی، معدن، سردخانه، واحد بهداشتی و درمانی یا واحد دامی باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.