استاندار گیلان:

قیمت کنونی برنج در بازار واقعی نیست

استاندار گیلان با بیان اینکه هزینه تولید برنج بالا است، گفت: قیمت کنونی این محصول واقعی نیست.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (یکشنبه ۱۲ شهریور ماه) در جلسه کارگروه تنظیم بازار و اقدام مشترک در استانداری گفت: قیمت کنونی برنج ایرانی در بازار با توجه به هزینه تولید آن در مزارع واقعی نیست.

او افزود: جهاد کشاورزی گیلان موظف است هزینه تمام شده محصول را مشخص و اعلام کند و تثبیت نرخ برنج در بازار بر اساس هزینه تمام شده عملیاتی شود.

استاندار با اشاره به کاهش بخشی از هزینه‌های کاشت و برداشت این محصول با بهره‌گیری از روش مکانیزاسیون و نیز روز‌های پایانی برداشت این محصول راهبردی تصریح کرد: با این حال هزینه تولید برنج در استان بالا است از این‌رو قیمت کنونی آن نیز در بازار واقعی نیست.

عباسی با اشاره به توجه و حمایت دولت از برنجکاران گفت: انتظار است با توجه به تلاش برنجکاران برای تولید برنج، هزینه تمام شده این محصول بررسی و مشخص شود.

قیمت کنونی برنج در بازار واقعی نیست

او چای را مانند برنج از محصولات مهم استان گیلان برشمرد و افزود: در ارتباط با محصول چای نیز باید هزینه‌های تمام شده طی فرآیندی مشخص و قیمت آن در بازار بر این اساس تعیین شود.

استاندار با تأکید بر ضرورت توجه به تأمین مایحتاج ضروری مردم و با بیان اینکه طبق آخرین گزارش‌ها هیچ مشکلی در این ارتباط در گیلان نداریم، تصریح کرد: با توجه به مسافرپذیر بودن استان گاه مشکلاتی ایجاد می‌شود، اما مدیران باید پیش‌بینی‌ها و آمادگی‌های لازم را داشته باشند.

قیمت کنونی برنج در بازار واقعی نیست

عباسی همچنین با تسلیت ایام صفر و فرا رسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) تصریح کرد: هماهنگی لازم برای فعالیت مواکب و انتقال زائران گیلانی از طریق زمینی و هوایی صورت گرفته است و بر اساس گزارش‌های دریافتی مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۷ شهريور ۱۴۰۲
دیگه کی قیمت واقعی میخواستن بدن ، کشاورز بیچاره مجبور شد برنج امسالش رو با قیمت ۶۵،۷۰بفروشه برای اینکه بدهکاریش رو پرداخت کنه ، از این به بعد به نفح تاجر میشه فقط .