هدف از سفرهای زیارتی معرفت افزایی در زائران است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت جهت سرکشی به امور زائران ایرانی به کاظمین رفت و با تولیت عتبه کاظمین دیدار کرد.

در دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تولیت عتبه کاظمین نماينده ولی فقيه در امور حج و زيارت ضمن قدردانی ازهمكاری و تعامل توليت عتبه در برگزاری برنامه های فرهنگی برای زائران ایرانی در حرم کاظمین و همچنين ساير زمينه‌ها در گذشته، تداوم این برنامه ها را موجب بهره بیشتراز سفرهای زیارتی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان اینکه برنامه های فرهنگی درارتقای معنوی زائران بسیاراثرگذار است، به برگزاری برنامه های سخنرانی مذهبی و روایتگری و آیین های دعای کمیل و ندبه دراماکن زیارتی در نجف و کربلا اشاره کرد و افزود: هدف از سفرهای زیارتی معرفت افزایی در زائران است که بخش مهمی از آن در برگزاری این گونه جلسات و برنامه ها محقق خواهد شد.

درادامه این دیدار دکتر حیدر الشمری تولیت عتبه کاظمین با اشاره به نظم و انضباط در برگزاری برنامه های زائران ایرانی، خدمت به زائران اهل بیت (ع) را افتخاری بزرگ توصیف کرد.

وی گفت: برگزاری برنامه های معنوی و معرفتی موجب تحول در زائران می شود و اثرگذار است و ارزش دارد.

تولیت عتبه کاظمین که ریاست وقف شیعی عراق را نیز بعهده دارد همچنین درباره طرح توسعه حرم امامین جوادین(علیهما الاسلام) توضیحاتی داد و به برخی مشکلات در مسیر اجرای این طرح اشاره کرد و اظهار داشت: وضعیت در حرم های مطهر دراعتاب مقدسه با طرح های توسعه ای که درحال انجام است با تغییرات و آثار بسیارمثبتی همراه خواهد بود.

در این دیدار همچنین دو طرف درباره  برخی مشكلات مرتبط با زائران اربعین و سفرهای زیارتی و راهکارهای آن تبادل نظر کردند و امکانات فراهم شده برای زائران اربعین حسینی را موجب تسهیل امور و رضایت خاطر بیشتر آنها دانستند.

در پایان این دیدار حجت الاسلام والمسلمین نواب از دکتر حیدر الشمری  برای سفر به ایران و زیارت اماکن متبرکه در کشورمان دعوت به عمل‌ آورد و تولیت عتبه کاظمین نیز پرچم بارگاه امامین جوادین (علیهما السلام) را به نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تقدیم کرد.

برچسب ها: اربعین ، حج و زیارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار