فنونی زاده: لیست تیم ملی عیب و ایرادی ندارد/ قلعه نویی نباید توریست با خود به مسابقات ببرد

یک پیشکسوت فوتبال گفت: لیست تیم ملی فوتبال عیب و ایرادی ندارد و شاید یکی، ۲ نفر از قلم افتاده باشند.  

مرتضی فنونی زاده پیشکسوت فوتبال درباره ارزیابی اش از لیست تیم ملی فوتبال گفت:حسین کنعانی زادگان و سردار آزمون که خط خوردند یکی مسئله اش  انضباطی بوده و دیگری هم می‌گویند مصدوم است. لیست کاملی است و صددرصد ۲، ۳ نفر هم به آن اضافه می‌شوند و امیدوارم از این ۲۲، ۲۳ نفره که جام ملت‌های آسیا می‌روند تلفیقی از جوانان و  باتجربه‌ها باشند.

امیدوارم  از بازیکنان لیگ در ترکیب اصلی تیم ملی استفاده شود 

او افزود: قلعه نویی و دستیارانش زحمت کشیدند و از دل لیگ هم بازیکن انتخاب کردند، اما  امیدوارم بازیکنان لیگ ۵۰ درصد از ترکیب اصلی تیم ملی را تشکیل دهند و این بازیکنان دیده شوند و برای ادامه مسابقات  انگیزه داشته باشند.

دعوت نکردن کنعانی زادگان از سوی قلعه نویی اقدام  خوبی است 

فنونی زاده درباره اینکه حسین کنعانی زادگان را به خاطر مسائل انضباطی به تیم ملی فوتبال دعوت نکردند، گفت: فکر می‌کنم در دیدار  با ازبکستان که از بازی اخراج شد و بیرون نمی‌رفت به خاطر آن قضیه این بار به تیم ملی دعوت نشد. این حرکات برای کشورمان با این فرهنگ غنی زشت است. داور اشتباه هم کرده باشد نباید آن حرکات را کنعانی زادگان انجام می‌داد و باید تصمیم داور را می‌پذیرفت و از زمین مسابقه بیرون می‌آمد. به نظرم قلعه نویی کار فوق العاده خوبی کرده که کنعانی زادگان را به تیم ملی دعوت نکرد.

لیست تیم ملی فوتبال ایرادی ندارد 

پیشکسوت فوتبال درباره اینکه جای کدام بازیکن در لیست تیم ملی فوتبال خالی است، گفت: نورافکن همیشه در لیست تیم ملی بوده، اما این بار به علت مصدومیت دعوت نشده است. لیست عیب و ایرادی ندارد و شاید یکی، ۲ نفر از قلم افتاده باشند، اما بقیه هم می‌توانند جایگزین شوند.  

آزمون و کنعانی زادگان در لیست نهایی تیم ملی  برای  جام ملت های آسیا هستند 

او درباره  دعوت سامان قدوس به تیم ملی فوتبال را چطور می‌بیند و اینکه سردار آزمون به خاطر مصدومیت به تیم ملی فوتبال نیامده است، گفت:  قدوس تنها بازیکن حاضر در لیگ انگلیس است و حتی سکونشین هم باشد، اما جزو بازیکنان خوب به شمار می‌آید. آزمون بازیکن قابلی است و اگر مصدوم باشد به قلعه نویی اطلاع داده  و او هم از لیست خطش زده است.  مطمئن باشید سردار آزمون و حسین کنعانی زادگان در لیست نهایی تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا هستند و فیکس هم بازی خواهند کرد.

بازی های دوستانه با آنگولا و بلغارستان محک خوبی برای بازیکنان ما هستند

فنونی زاده درباره اینکه بازی دوستانه با بلغارستان و آنگولا را چطور می‌بیند، گفت: آنگولا در جام جهانی ۲۰۰۶ با ایران بازی کرده بود و  نتیجه بازی هم مساوی شد. آنگولا یک تیم آفریقایی است و صددرصد بازی فیزیکی ارائه می‌دهد. آنگولا حریف قدرتمندی نیست، اما بازی با این تیم  برای محک خوردن بازیکنان ما خوب است. تیم بلغارستان هم تیم اروپایی درجه ۲ مثل تیم‌های یونان، آلبانی و قبرس است. درست است که بازیکنان نامی داشته، اما اکنون در سطح اول فوتبال دنیا نیست. قلعه نویی هم ۲۴ بازیکن به تیم ملی دعوت کرده است، ان شا الله از همه این بازیکنان استفاده کند. او نباید بازیکنان را به عنوان توریست به بلغارستان ببرد و حتی ۵ دقیقه از همه بازیکنان  در بازی دوستانه بهره ببرد.

به جای میلاد محمدی باید بازیکن دیگری به تیم ملی دعوت می شد 

او افزود: میلاد محمدی بازیکن باکیفیتی است، اما در ۴ بازی در تیم استقلال در  مجموع ۹۰ دقیقه  هم بازی نکرد،   اما به تیم ملی فوتبال دعوت شد. درست است کیفیتش خوب است، اما کادر فنی تیم ملی به جای او می‌توانست بازیکن دیگری را  انتخاب کند. این بازیکن هم در لیست نهایی قلعه نویی هست، اما در لیگ کارایی نداشته است.

دعوت نشدن پورحمیدی تلنگر خوبی برای این گلر است 

فنونی زاده درباره اینکه  حسین حسینی دروازه بان استقلال قرار است همراه با تیم ملی امید به بازی‌های آسیایی هانگژو برود، گفت: تا زمانی که این دروازه بانان زبده هستند از گلر‌های دیگر در تیم ملی  استفاده نمی‌کنند. خالد آبادی هم گلر خوبی است، اما من هم باشم دروازه بانی مثل حسینی را انتخاب می‌کنم. بازی‌های آسیایی آوردگاه بزرگی است و  در تیم ملی هم باید شایسته‌ها حضور داشته باشند. پورحمیدی قبلا در اردوی تیم ملی بوده است، اما زمانی دیدند ۲، ۳ اشتباه فاحش داشته به تیم ملی دعوت نشده است. این تلنگر خوبی برای پورحمیدی است تا ضعف هایش را بپوشاند. پورحمیدی دروازه بان خوبی محسوب می‌شود، اما ۳ اشتباه فاحش در ۳ بازی داشته است و من هم باشم او را به تیم ملی دعوت نمی‌کنم.

بیرانوند انتخاب اول هر سرمربی تیم ملی است 

او افزود: تا زمانی که بیرانوند در تیم ملی فوتبال هست، هر سرمربی که بیاید او را درون دروازه می‌گذارد، اما تیم ملی باید ۲ گلر ذخیره مطمئن هم داشته باشد. امثال پورحمیدی و خالد آبادی گلر‌های خوبی هستند، اما ۳ دروازه بانی که دعوت شدند خیلی بهتر از این ۲ گلر هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عارف
۰۸:۲۸ ۱۲ شهريور ۱۴۰۲
استاد بازیکن محترم تیم استقلال مهرداد محمدی است نه میلاد داداش دوقلوش
آخرین اخبار