تفویض اختیار به استاندار و مقامات استانی سیستان و بلوچستان در عمل اجرا شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: موضوع افزایش اختیارات استاندار و مقامات استانی باید به صورت عملی اجرا شود.

 محمد کرمی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان سیستان و بلوچستان به بررسی آسیب‌ها و آفت‌های موجود در حوزه مدیریتی استان پرداخت.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تفویض بخشی از اختیارات به استاندار و مدیران استانی برای تصمیم‌گیری و صدور دستور در حوزه استان باید در عمل هم اجرایی شود.

وی گفت: بنابر آنچه اعلام شده بخشی از اختیارات رئیس جمهور و همچنین بخشی از اختیارات وزرا در استان به استاندار و مدیران استانی واگذار شده که این امر فرصت بسیار خوبی برای استان است.

 استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: باید با قدرت این اختیارات پیگیری شود چرا که خودمان باید مشکلات استان را حل کنیم.

وی به مانع تراشی برخی دستگاه‌ها در صدور مجوزها اشاره کرد و گفت: استان مزیت‌ها و استعدادهای بکر و شکوفا نشده‌ای در زمینه‌های مختلف دارد که نیازمند سرمایه‌‌گذاری و اعطای مجوزهای مختلف دارد.

کرمی بیان کرد: برخی دستگاه‌ها برای صدور این مجوزها با استفاده از خود بندهای قانونی، سنگ‌اندازی و مانع تراشی می‌کنند که می‌توان به عنوان نمونه عدم صدور مجوزهای آب منطقه‌ای برای راه‌اندازی مرغداری اشاره کرد که این در شرایطی است که استان برای تامین گوشت مرغ وابسته به استان‌های دیگر است و باید با راه‌اندازی واحدهای مرغداری استان را از این وابستگی رها کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان با انتقاد از نحوه کار برخی مدیران استانی گفت: عملکرد مدیر دستگاه اجرایی به صورت ماهانه باید توسط دستگاههای نظارتی به وزارتخانه ارسال شود و نحوه کارکرد مدیر و پیگیری امور توسط وی برای وزارتخانه تشریح شود.

 وی عدم انعکاس و یا ارائه اطلاعات غلط مربوط به استان را توسط مدیران به مقامات کشوری یکی دیگر از آسیب‌ها عنوان کرد و گفت: برخی موارد مشاهده می‌شود که مقامات کشوری اطلاعات نادرستی از استان دارند، چرا که اطلاعات درستی از آنچه انجام شده و آنچه انجام نشده منتقل نمی‌شود و واقعیت‌ها معکوس جلوه داده می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین عدم پیگیری دستورات مقامات کشوری در استان را یکی از آسیب‌ها عنوان کرد و گفت: برخی مواقع مقامات کشوری در سفر به استان قول‌هایی می‌دهند که متاسفانه توسط مدیران استانی پیگیری و اجرا نمی‌شود این در حالی است که این مدیران باید با قدرت به دنبال تحقق این وعده‌ها و اجرایی شدن آن از طریق وزارتخانه‌ها باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار