آغاز به‌کار رسمی بازارچه مرزی «شاهگل» سیستان/ ورود اولین محموله کولبری

فرماندار شهرستان زهک از آغاز به‌کار رسمی بازارچه مرزی «شاهگل» این شهرستان و ورود اولین محموله کولبری از این بازارچه خبر داد.


حسن دهمرده   اظهار داشت: اولین محموله کالا‌های مشمول آئین‌نامه مبادلات مرزی تحت رویه «کولبری» وارد بازارچه مرزی «شاهگل» شهرستان زهک شد.

فرماندار زهک گفت: با پیگیری صورت گرفته فعالیت بازارچه مرزی شاهگل با ۱۲ غرفه در این شهرستان آغاز شده و اکنون مرزنشینان می‌توانند با مراجعه به اداره صمت تحت عنوان کارگزار یا مباشر، نسبت به دریافت کد کارگزاری اقدام و در قالب فرآیند‌های قانونی تعریف شده در این بازارچه فعالیت کنند.

وی افزود: مرزنشینان در شهرستان زهک لازم است نسبت به به‌روزرسانی کارت‌های مرزی و انتخاب کارگزار یا مباشر خود از میان افراد واجد شرایط اقدام کنند.

دهمرده ادامه داد: شهروندان اطمینان داشته باشند با استقبال از طرح ۴۰۰ دلاری که به جرات می‌توان گفت یکی از بهترین و مهمترین طرح‌هایی است که با عنایت دولت در منطقه سیستان اجرایی شده، سیستان به یکی از قطب‌های بزرگ تجاری در کشور تبدیل خواهد شد.

فرماندار زهک افزود: زیرساخت‌های بازارچه مرزی شاهگل از قبیل فیبر نوری، افزایش غرفه‌ها، محوطه‌سازی و مواردی از این قبیل نیز در حال انجام است و پس از راه‌اندازی این بازارچه در صورت استقبال سرمایه‌گذاران و مردم، برنامه بعدی ما راه‌اندازی بازارچه «چوتو» خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: نکته مهمی که در خصوص کارت‌های مرزنشینی در حوزه سیستان حائز اهمیت است، اینکه تمام مرزنشینانی که تا شعاع ۵۰ کیلومتری زندگی می‌کنند باید قسمت پیله‌وری را برای کارت‌های مرزنشینی خود فعال کنند و زمینه برای مبادلات کالا در منطقه سیستان از طریق همین کارت‌ها مهیا است و مرزنشینان ما می‌توانند کالا‌هایی که در قالب بخشنامه جدید آمده و شامل ۱۲۹ قلم رقم می‌شود را وارد کرده و هیچ گونه محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

دهمزده اضافه کرد: این فضای رقابتی برای وارد کردن کالا به کشور از طریق بازارچه‌های رسمی در منطقه سیستان برای تجار و سرمایه‌گذاران به خوبی فراهم شده است و واردات کالا در طرح ۴۰۰ دلاری از مرز سیستان مشمول ۱۰۰ درصد معافیت مالیاتی و گمرکی است و بر این اساس کالا‌های وارداتی تفاوت قیمت فوق‌العاده‌ای با بازار داخلی خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار