امیرعبداللهیان خطاب به مکرون: به جای مداخله در امور دیگران، بر امورات فرانسه تمرکز کنید!

وزیر خارجه کشورمان در نشست خبری در بیروت به رئیس جمهور فرانسه توصیه کرد که به جای اظهار نظر در خصوص سایر کشورها به امور داخلی کشور خود بپردازد.

وزیر امور خارجه کشورمان پس از رایزنی با همتای لبنانی و سایر مقامات ارشد در این کشور در نشست خبری و در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه ایران و عربستان، گفت: در سفرم به عربستان و در دیدار با مقامات این کشور، ایده‌ها و پیشنهاداتی را در خصوص منطقه و از جمله لبنان دریافت کردم.  بازگشت روابط ایران و عربستان را گام مثبت تلقی می‌کنیم. تعداد دیگری از کشورها در حال گفت‌وگوهایی آشکار و یا محرمانه با ما برای بازگرداندن روابط به حالت طبیعی هستند. امیرعبداللهیان در خصوص آینده یمن خاطرنشان کرد: «طرف‌های یمنی می‌بایستی نسبت یه آینده یمن تصمیم‌گیری نمایند. 

وزیر خارجه کشورمان در خصوص مذاکره برای رفع تحریم‌ها تاکید کرد که تهران همواره در مسیر دیپلماسی و مذاکره قرار دارد و اینکه انجام توافق غیرمستقیم اخیر با آمریکا تاثیر مثبتی بر گفت‌وگوهای رفع تحریم‌ها خواهد داشت. اکنون ابتکاری از سوی سلطان عمان روی میز قرار دارد و در چارچوب آن ابتکار، تبادل پیام‌ها بین ما و طرف‌های دیگر در جریان است.

حسین امیرعبداللهیان در خصوص وضعیت داخلی لبنان گفت: اگر ۱۰ سال پیش هیأت وزیران لبنان پیشنهاد ایران در حوزه انرژی را پذیرفته بود، امروز لبنان یکی از صادرکنندگان برق در منطقه بود.وزیرخارجه نهایتا خطاب به ماکرون و در واکنش به دخالت‌های مکرر فرانسه در امور داخلی کشورهای منطقه،  توصیه کرد: «به جای پرداختن به مسائل مداخله آمیز در دیگر کشورها به وضعیت داخل فرانسه تمرکز کنید».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۱۲ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
شما اگر تولید کننده برق هستید اول مشکل برق کشور خودمون رو حل کنید نمیخواد لبنان رو صادر کننده برق کنید
اگر مپنا بفکر مشکل برق کشور باشد برق صنایع قطع نمی شود و اینهمه ضرر به کشور وارد نمی شود
شما فکر می کنید اگر شرکت های ایرانی برن در کشور های دیگه نیروگاه بزنند میشه موفقیت و ارز آوری؟
نمیدونید بدلیل قطعی های برق چقدر ژنراتور از کشور های خارجی وارد شده و ارز خارج شده
دولت میتواند بصورت متمرکز و راندمان بالا برق تولید کنند ولی صنایع ژنراتور میخرن فقط برای 2 ماه سال و هفته ای دو روز
بقیه ایام سال این سرمایه ها خوابیده است
نتیجه های سوئ مدیریت ها مشکل ساز خواهد شد مثل زمین هایی که در اول انقلاب قطله بندی شد و نمی شود روی آن ها روش های نوین را پیاده کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۵ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
«امور» خودش جمع است و «امورات» واژه ای بی معنی است. فقط در ادبیات چاله میدانی از آن استفاده می شود.
Netherlands
ناشناس
۰۶:۴۶ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
فکر میکنم تو روابط بین‌الملل و سازمان های بین المللی عدالت باشد موج استعمار ستیزی و برابری روابط علیه غربی ها بالا خواهد اومد.دوران استعمار و غارت گری و رابطه نابرابر برای غرب پایان خود نزدیک می‌شود.ملتها هم دیگر تحقیر و در یوزگی بتوسط سیاستمداران بی غیرت و وابسته رو هم تحمل ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۴ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
به نظر من دشمن موقعی پیروزی انقلاب وپایریزی حکومت اسلامی را دید به فکر چاره افتاد اول بیشتیرین مغزهای مردمی جمهوری اسلامی امثال دکتر بهشتی وامثالهم به شهادت رساند وموقعی به مردمی بودن انقلاب پی برد با محافظه کاران و افراد غربزده دوخط درست کرد بنام اصلاح طلب واصول گرا که نه اصلاح طلب واقعی بود ونه اصول گرا این دوخط سوری که قرار بود روحانیت وسادات را کمرنگ وبعد بد نام کنند رفسنجانی ومیر حسین وسید محمد خاتمی وحسن فریدون که نامش هم سیاست بودآقای روحانی ونفوذ در مجلس این بازی را برای انحراف انقلاب شروع کردند وبا حضور مجلس امروزی وریاست جمهوری ودولت آقای رئیسی اصول گرای واقعی رونمایی شد که همگام با نظام جمهوری اسلامی برای مشکل گشائی معشیت مردم واقتصاد کشورو حضور جهانی شروع به فعالیت کرده وشبانه روز این دولت ومجلس برای پیشرفت کشور فعالیت میکنند ما باید نماینده واقعی از این جنس به مجلس بفرستیم تا با کمک دولت واقعی تمامی مشکلات کشور را مورد طبقه بندی وبر اساس اولویت برطرف کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
جنس خوب
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۰۶:۱۶ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
دقیقاً مثل ماکه اصلاً تو کار فلسطین و سوریه و ... دخالت نمیکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۷ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
دیگ ب دیگ میگه روت سیاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
اینطور که شواهد نشون میده از فردا در کنار عربستان ،به سرکوب حوثی ها خواهید پرداخت.چی شده این همه چرخش ؟؟؟؟؟؟؟کلا شدید طرفدار سرسخت امیر محمد بن سلمان؟!!!!!! یا اونها خیلی ترسیدن!!از بهار عربی که نترسیدن،اما از خزان ایرانی خیلی خیلی ترسیدن مثل اینکه!!!
Germany
ناشناس
۲۳:۲۰ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
خدایا ستمکاران رو به جهنم بفرست و مردم خوب و شیعه رو راهش رو بده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
سلام . این دفعه با گزارش آموزشکده فنی شهرکرد .
خب به عنوان یک رسانه خوب بدانید این آموزشکده ناقض قوانین آموزش فنی و حرفه ای بوده و یکی دیگر از جرائم سازمان یافته عدم ارائه جزوه آموزشی در سطح امتحان هست . آنگونه که هنرستان با مطالب ساده به امتحان سازمان سنجش شرکت می‌کند که میانگین مضاعف سؤالات تدریس نشده است آموزشکده های فنی و حرفه ای به پیروی از سازمان سنجش خاطی اقدام داشته اند . مشکل از موقعی است که دیر‌ هنگام سبک سؤالات سازمان سنجش و دانشگاه فنی برای شما معلوم می‌شود ‌.
حتما که‌ سبک بقیه دانشگاه های فنی نیز اینگونه است.
شما می‌دانید اگر میدانستید سبک سؤالات چگونه است الان با بهترین رشته مدرک دکترا داشتید .اما چرا تحصیل سیاسی شده است. حتی دانشگاه تهران چه فنی و چه نظری با تصورات شگفت شما برابر نیست . خوب بودن دانشگاه چه ضرری برای مسؤلان دارد؟ چرا‌ رسانه ملی دچار فریب مسؤلان می‌شود. مسؤلان باید متوجه باشند اگر آنها نسبت به آنچه خوب هست غافل باشند مانند آن است که شبکه خبر خوب باشد اما فقط برای کارمندانش . اگر ما از آموزشکده فنی شهرکرد حمایت نمی‌کنیم چون بد است. خوبی مسؤلان از نظر‌خدمت کفایت اقتصادی رفاهی ندارد. مانند اینکه مسؤلان رئیس یک دانشگاه هستند. ‌یا اینکه تعداد زیاد است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
رو نیست که سنگ پایه قزوینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
درود
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۲۱:۳۷ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
جناب مکرون بدجوری اوضاش خرابه چون فرانسه قراره بحران امنیتی پیداکنه وبه خاک فرانسه حمله بشه
خخ مرگبرفرانسه متجاوز ""
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۸ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
منبع خبر کیه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
مردمی که در مقابل زور گویی می ایستند حکمرانان جرات نمیکنند هر غلطی بکنند و فرانسه مصداق بارزش است نه مثل ما که مسئولین هر کاری کردن ما فقط نگاه کنیم
آخرین اخبار