سفر به ۶۱ هجری و اسب‌های بی‌سوار در نگارخانه‌های پایتخت

نمایشگاه‌هایی همچون «اسب‌های بی‌سوار»، «نقش عشق» و «روضه شهیدان» شهریورماه، در نگارخانه‌ها و گالری‌های تهران برپا هستند.

نمایشگاه‌هایی همچون «اسب‌های بی‌سوار»، «روضه شهیدان» و «نقش عشق دهم شهریورماه، در نگارخانه‌ها و گالری‌های شهر تهران برپا می‌شوند. 

«سفر به ۶۱ هجری» در ارسباران

نمایشگاه نقاشی‌های دیجیتال با عنوان «سفر به ۶۱ هجری» ۱۱ شهریور ساعت ۱۱ در فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا افتتاح می‌شود و تا ۱۴ شهریور ساعت ۹ تا ۱۹ دایر است. این نمایشگاه با نمایش ۱۶ اثر گرافیکی با موضوع آنچه در عاشورای سال ۶۱ گذشت، روایتی تصویری و بی‌پرده از شهدای قیام عاشورا در قالب نقاشی‌های دیجیتال به مخاطبان منتقل می‌کند.

«روضه‌ی شهیدان» در خانه عکاسان ایران

نمایشگاه عکس «روضه‌ی شهیدان» روایتی از آیین عزاداری محرم هیئت رایت العباس در محله چیذر تهران چهارم تا ۲۹ شهریور روز‌های شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۰ تا ۱۹ و روز‌های پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۵ تا ۱۹ در گالری خانه عکاسان ایران واقع در حوزه هنری انقلاب اسلامی، خیابان سمیه، تقاطع خیابان حافظ برپاست. این نمایشگاه شامل ۳۰ عکس از آثار علی‌اصغر داودآبادی فراهانی است که به مدت ۶ سال عکاسی شده است.

«صدسال روایت عاشقی» در موزه عکسخانه شهر

نمایشگاه عکس‌های تاریخی عزاداران حسینی اردبیل با عنوان «صد سال روایت عاشقی» به مناسبت ماه صفر و اربعین حسینی یکم تا ۲۶ شهریور شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۷ و پنجشنبه ساعت ۹ تا ۱۳ در موزه عکسخانه شهر به نشانی میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، بوستان بهار شیراز دایر است.

در این نمایشگاه ۲۵ تصویر از مراسم عزاداری و شبیه‌خوانی در محلات مختلف اردبیل و دسته‌جات سینه‌زنی از دوره قاجار و پس از آن انتخاب و بر روی دیوار رفته است. تصاویر این نمایشگاه، سوگواری حسینی دارالارشاد اردبیل را در حدود یک قرن به نمایش می‌گذارد.

«روایت سرخ» و «رویداد عهد» در موزه امام علی (ع)

نمایشگاه نقاشی «روایت سرخ» منتخب آثار گنجینه موزه هنر‌های دینی امام علی (ع) با موضوع عاشورا تا ۲۶ شهریور به غیر از روز‌های تعطیل ساعت ۹ تا ۱۷، در موزه هنر‌های دینی امام علی (ع) واقع در خیابان، ولی عصر (عج)، بالاتر از میرداماد، بلوار اسفندیار، شماره ۳۵ برپاست. همچنین نمایشگاه منتخب آثار گنجینه این موزه با عنوان «رویداد عهد» به مناسبت عید سعید غدیرخم ۱۶ تیر تا ۲۸ اسفند میزبان علاقه‌مندان است.

«همچنان جاری» در موزه هنر‌های معاصر تهران

نمایشگاه مروری بر بازتاب جریان عاشورا در هنر‌های تجسمی معاصر با عنوان «همچنان جاری» به مناسبت ماه‌های محرم و صفر و ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالحسین (ع) تا ۲۲ شهریور به جز دوشنبه‌ها و تعطیلات رسمی ساعت ۱۰ تا ۱۹ در موزه هنر‌های معاصر تهران به نشانی خیابان کارگر شمالی، جنب بوستان لاله دایر است.

«نقش عشق» در نگارخانه آیینه

نمایشگاه «نقش عشق» آثار تجسمی هنرمندان معاصر با موضوع حماسه عاشورا به مناسبت اربعین حسینی هفتم تا ۲۷ شهریور ساعت ۱۶ تا ۱۹ در نگارخانه آیینه موسسه فرهنگی هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر برپاست.

این نمایشگاه با حدود یکصد اثر از هنرمندان برجسته و صاحب نام کشور بخشی مهم از تجلی عاشورا در نقاشی و گرافیک معاصر ایران را به نمایش گذاشته است.

این مجموعه متعلق به گنجینه‌های حوزه هنری، فرهنگستان هنر، موسسه توسعه هنر‌های تجسمی، موسسه صبا، موزه امام علی (ع)، موزه شهدا است و نمایندگان جریان‌های مختلفی از نقاشی انقلاب و مقاومت تا نقاشی مکتب خیالی نگاری (قهوه‌خانه‌ای) را پوشش می‌دهد.

«اسب‌های بی‌سوار» در آرت سنتر

نمایشگاه آثار نقاشی محمدهادی فدوی با عنوان «اسب‌های بی‌سوار»، دهم شهریور ساعت ۱۶ در گالری آرت سنتر به نشانی بلوار اندرزگو، سلیمی شمالی، پلاک ۱۴۵، باغ انجمن خوشنویسان افتتاح می‌شود و تا چهارم مهر همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۱ دایر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار