برگزاری اولین دوره مسابقات ربوتکس در بام ایران

نخستین دوره مسابقات ربوتکس چهارمحال وبختیاری در مرکز آموزشی فرهنگیان شهرکرد برگزار شد.

حسین صادقی مدیراجرایی مسابقات ربوتکس چهارمحال و بختیاری گفت: در این دوره ۱۸۰ کارآموز ربوتکس در قالب ۱۱۰ تیم شرکت کرده اند.

وی افزود: این مسابقات در هفت لیگ شامل ربات جنگجو، فوتبالیست، مسیریاب، رالی سرعت، انباردار، کاوشگر و کودک خلاق است که شرکت کنندگان دختر و پسر از پایه اول دبستان تا دور اول دبیرستان در این رقابت شرکت کرده اند و ۲۱ نفر آنان به رقابت‌های کشوری راه می‌یابند.

صادقی اضافه کرد: برگزیدگان این دوره آبان ماه امسال به مسابقات کشوری ربوتکس ایران که دراصفهان برگزار می‌شود اعزام می‌شوند. 


بیشتر بخوانید


آقای جعفری مدیر ربوتکس ایران نیز در این مسابقات، با اشاره به فعالیت ۸۵ نمایندگی این نهاد بین المللی درکشور گفت: هم اکنون ۱۵ هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا دوردوم دبیرستان در ربوتکس فعال اند.

وی اظهار داشت: نمایندگی ربوتکس درایران هم تولید کننده محصولات آموزشی وهم هدایت کننده نخبگان با ارائه سامانه‌های آموزشی است.

جعفری مهمترین مشکل نخبگان ربوتکس ایران دراعزام به مسابقات جهانی را هزینه زیاد اعزام دانست که مانع از شرکت منتخبان در این مسابقات می‌شود.

وی حمایت بخش خصوصی به ویژه صاحبان صنایع را برای حضور نخبگان به مسابقات جهانی خلائی دانست که با ورود خود می‌توانند فرصت حضور ستارگان ربوتکس ایران را درمسابقات جهانی وشکوفایی آنان را رقم زند.

جعفری ادامه داد: ربوتکس استونی نهادی بین المللی است که نمایندگی آن در ایران از ۱۵ سال پیش فعال شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.