افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه عبور در الله آبادِ کرمان

مدرسه ۱۲ کلاسه علوی با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال در روستای الله آبادِ کرمان به بهره برداری رسید.

رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت‌: مدرسه ۱۲ کلاسه علوی با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال به یاد شهید اصغر نمازیان در روستای الله آباد کرمان با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی و تجهیز مدارس استان، نمایندگان مردم شهرستان‌های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان به بهره برداری رسید.

او بیان داشت: استاندارد سازی و بهسازی فضا‌های آموزشی مناطق کمتر توسعه یافته استان در قالب طرح شهید عجمیان، اولویت اصلی آموزش و پرورش استان کرمان در دولت انقلابی است.

رضایی با اشاره به وجود ۱۶۵ پروژه آموزشی نیمه تمام در استان گفت: با جذب اعتبار هزارو ۴۰۰ میلیارد تومانی از محل اعتبارات سفر‌های استانی ریاست جمهوری تمامی پروژه‌های آموزشی نیمه تمام استان تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می‌رسند.

او از بهره برداری از ۲ هزار مدرسه و پروژه آموزشی و پرورشی در سراسر کشور با شعار «مدرسه سازی تجلی مردمی سازی»  خبر داد و افزود: ۳۲۵ مدرسه از این تعداد در استان کرمان به بهره برداری می‌رسد که استان کرمان در این زمینه، رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، گریزی به سرانه پایین فضای آموزشی در شهر کرمان نسبت به میانگین فضای آموزشی کشور زد و بیان داشت: ۵ پروژه آموزشی ۱۲ کلاسه در شهر کرمان تا پایان امسال به بهره برداری می رسند.

رضایی به شکل گیری نهضت مدرسه سازی در استان به همت خیرین اشاره کرد و از آغاز عملیات ساخت ۷۸ مدرسه در استان به همت خیرین در دولت سیزدهم خبر داد.

او افزود: مدرسه ۱۲ کلاسه علوی در زمینی به مساحت دو هزار و ۵۰۰ متر مربع با زیر بنای یک هزار و ۳۰۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات نوسازی مدارس با مشارکت بنیاد علوی در روستای الله آباد به بهره برداری رسید.

آیین افتتاح این پروژه آموزشی با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی و تجهیز مدارس استان، پور ابراهیمی و زاهدی نمایندگان مردم شهرستان‌های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، مشاور پارلمانی بنیاد علوی و جمعی از مسئولان برگزار شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.