برای اولین بار انجام شد؛

اعزام کاروان سفیران و زائرین اربعین حسینی سازمان محیط زیست

اولین کاروان سفیران و زائرین اربعین حسینی سازمان محیط زیست به کربلا اعزام شدند.

 سرهنگ جمشید محبت‌خانی در حاشیه مراسم آغاز حرکت کاروان سفیران محیط زیست اظهار کرد: خدا را شکر امسال این توفیق حاصل شده است که برای اولین بار در سازمان حفاظت محیط زیست، کاروان سفیران محیط زیست و زائران اربعین حسینی (ع) متشکل از کارکنان و محیط‌بانان سازمان شکل بگیرد تا در این زیارت شرکت کنند و سفیران محیط زیست باشند.

وی افزود: در ارتقای فرهنگ حفظ محیط زیست در این مسیر، می‌توان کارهای بسیار خوبی انجام داد. تاکنون توصیه‌های محیط زیستی مرتبط با مراسم اربعین به صورت گفتمانی در فضاهای مجازی و رسانه‌ها بوده است و امسال سعی می‌شود با رفتارهایمان هم این آموزش‌ها را به مردم منتقل کنیم و الگویی برای آن‌ها باشیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: در این پیاده‌روی بزرگ و حماسه جهانی که خار چشم دشمنان اسلام است، انجام ملاحظات محیط زیستی نیاز بود. خوشبختانه امسال این کاروان شکل گرفت و همه شرکت‌کنندگان در آن با نام یکی از شهدای محیط‌بان شرکت خواهند کرد. امیدواریم بتوانیم رهرو شهدای عزیزمان و شهدای محیط‌بان کشورمان باشیم و شرمنده آن‌ها نشویم.

محبت‌خانی افزود: آن‌ها جان‌شان را از دست دادند تا محیط زیست‌مان که یکی از ارکان امنیت ملی کشور است برای آیندگان حفظ شود. تلاش می‌شود ضمن اینکه همه موضوعات و ملاحظات محیط زیستی رعایت شوند به نوعی به صورت رفتاری و الگویی در حوزه حفظ محیط زیست و همچنین آلوده نکردن آن در این مسیر مقدس به بهترین نحو عمل کنیم تا بعد از پیاده‌روی شاهد آلودگی زیست محیطی در این مسیر مقدس نباشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار