دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

ورود مواد مخدر به کشور ۱۵ درصد کاهش یافته است

مومنی گفت: بااقدامات انجام شده از جمله بالابردن هزینه‌های قاچاق به ایران، اکنون میزان ورود وقاچاق انواع موادمخدر به کشور ۱۵درصد کاهش یافته است.

اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور  اظهار داشت: در حوزه مقابله فعالیت‌های ما از نقطه صفر مرزی تا عمق شهرهاست و به همین دلیل دیگر قاچاقچیان فضای امنی برای اهداف و برنامه‌های خود ندارند.

وی بیان کرد: قاچاقچیان بین‌المللی با توجه به برنامه‌های ما، مسیرهای جایگزین دیگر را برای اقدامات خود انتخاب می‌کنند.

وی تاکید کرد: برای ما فرقی ندارد که مقصد بارهای قاچاق مواد مخدر چه داخل و چه خارج کشور باشد، زیرا در هر صورت قاطعانه با قاچاقچیان برخورد می‌کنیم.

کاهش ۴۰ درصدی استرداد اموال قاچاقچیان

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: در حوزه مقابله، مهم‌ترین موضوع ضربه به بنیان مالی قاچاقچیان، باندها و شبکه‌های قاچاق است.

مومنی افزود: معتقدیم اگر این بنیان مالی ضربه بخورد کل گروه متلاشی می‌شود، اما در غیر این صورت فرد قاچاقچی از داخل زندان و یا افراد جایگزین ادامه کار را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های ضربه به بنیان مالی قاچاقچیان، کاهش استرداد اموال کشف و ضبط شده از آنان است که اکنون میزان استرداد اموال با همکاری دستگاه قضایی ۴۰ درصد کاهش و مصادره‌ها نیز بیشتر شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع میزان ضربه به بنیان مالی قاچاقچیان از سوی تمامی دستگاه‌های متولی در کشور ۱۰ برابر شده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تاکید کرد: جهت‌گیری اصلی ما در بحث مقابله به عنوان مهم‌ترین مولفه، وارد کردن ضربه مالی به قاچاقچیان است.

مومنی یادآور شد: البته میزان کاهش استرداد اموال قاچاقچیان در گلستان ۷۵ درصد کاهش دارد.

انسداد کامل مرزها تا پایان برنامه هفتم 

وی در پاسخ به سوال  آخرین وضعیت انسداد مرزهای کشور گفت: انسداد مرزهای کشور در حال کامل شدن است و امیدواریم تا پایان برنامه هفتم ، این کار کامل شود.

وی اضافه کرد: یکی از عمده دلایل کاهش ۱۵ درصدی میزان ورود مواد مخدر به کشور همین انسداد بخش زیادی از مرزهای کشور است.

مومنی ادامه داد: این انسداد در بخش دریا هم به حداکثر و شرایط مطلوب رسیده است.

وی یادآور شد: اکنون انسداد بخشی از مرزهای جنوب شرقی کشور مانده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.