فاز اول پروژه سرمایه گذاری گاوداری ۱۰۰ راسی موقوفات لرستان افتتاح شد

طی مراسمی همزمان با هفته دولت، فاز اول پروژه سرمایه گذاری گاوداری ۱۰۰ راسی موقوفات لرستان افتتاح شد.

طی مراسمی همزمان با هفته دولت، با حضور مهندس ابراهیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان، شاهرخی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، بازگیر فرماندار چگنی، معاونین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان، مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان چگنی و جمعی از مسولین محلی، فاز اول گاوداری موقوفات استان لرستان، افتتاح گردید.

این پروژه در زمینی به مساحت ۱۰۶۰۰ مترمربع از اراضی شهرک دام سپیدکوه روستای سراب کی، از توابع شهرستان چگنی، با تامین اعتبار و سرمایه گذاری بیش از ۲۰ میلیارد تومانی از محل موقوفات جهان آباد و کربلایی علی استان و منابع داخلی، با زیر بنای مسقف بیش از ۴۰۰۰ مترمربع، شامل؛ سالن اصلی گاو شیری، سالن شیردوشی، سالن شیرسردکن، انبار علوفه، سالن انتظار، سوئیت کارگری و کارفرمایی، سالن تلیسه آبستن و سالن گوساله دانی احداث گردید.

فاز اول این پروژه، با تعداد ۳۰ راس گاو شیری هلشتاین آغاز به کار نموده و تا کنون، دارای ۱۵ گوساله تازه متولد شده، می‌باشد.

این پروژه، در راستای احیاء و افزایش بهره وری موقوفات، کمک به رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار، همزمان با دهه وقف در مهرماه سال ۱۴۰۰ کلنگ زنی و در فاصله زمانی کمتر از دو سال، همزمان با هفته دولت افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

برچسب ها: افتتاح ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.