در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ایجاد شعبه تخصصی حل اختلاف کمتر از یک هفته/ ۱۶ شعبه در تهران فعالیت می‌کنند

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان تهران از فعالیت ۱۶ شعبه تخصصی حل اختلاف در تهران خبرداد.

نقش صلح و سازش در احقاق حق و پیشگیری از اطاله دادرسی، بسیار پر اهمیت و برجسته است؛ در این زمینه تکلیف قانونی نیز وجود دارد و در قوانین بر سعی و تلاش در جهت ایجاد صلح و سازش بین طرفین پرونده تاکید شده است.

شورا‌های حل اختلاف سراسر کشور با استفاده از ظرفیت‌های موجود بخصوص در دوره تحول و تعالی دستگاه قضایی سعی بر توسعه ایجاد صلح وسازش بین طرفین دعوی و نهادینه کردن فرهنگ در جامعه دارند.

یکی از اقدامات مفیدایجاد صلح و سازش در محل صنفی یا سازمان دعوی حقوقی که در این راستان شعب تخصصی شورای حل اختلاف ایجاد شده است.

غلامرضا مهدوی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شعبه‌های تخصصی حل اختلاف در بخش‌های مختلف کشور تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: هم اکنون ۱۲ شعبه تخصصی در شهرک‌های صنعتی، یک شعبه در سازمان بورس، یک شعبه دانش بنیان در شهر پردیس، یک شعبه در دانشگاه علامه طباطبایی و یک شعبه هم در خانه صنعتکاران فعالیت می‌کنند.

مهدوی گفت: هر واحد اقتصادی و ارگان‌ دولتی در صورتی که درخواست ایجاد شعبه تخصصی حل اختلاف را داشته باشند کاملا استقبال می‌کنیم.

وی اظهار کرد: وعده می‌دهیم در صورت وجود درخواست در کمتر از یک هفته ساز و کار اولیه شعبه تخصصی حل اختلاف ایجاد می‌کنیم.

برچسب ها: حل اختلاف ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ولی فلاح زاده
۱۳:۴۵ ۰۹ شهريور ۱۴۰۲
نخیر بنده ثابت می کنم که شورای حل اختلاف یک نون دانی جدید قوه قضائیه برای سر کبسه کردن مردم می‌باشد و عملاً احکام صادره توسط شعبه اجرای احکام بی اثر وبا طل می‌باشد با اسناد و مدارک شورای حل اختلاف منطقه ۵ اکباتان
شماره تماس بنده
۰۹۱۲۵۱۶۳۵
آخرین اخبار