معاون وزیر علوم:

طرح های پژوهشی باید به سمت تجاری سازی پیش برود

صالحی گفت: طرح ها و ایده های پژوهشی باید به سمت تجاری سازی پیش برود زیرا که توسعه و اشتغالزایی را به دنبال دارد.

پیمان صالحی معاون وزیر علوم در نشست با مدیران دانشگاه ها و معاونان پژوهشی مراکز آموزش عالی خراسان شمالی اظهار کرد: باید تمامی دانشگاه ها امر تجاری سازی ایده های پژوهشی را را جدی بگیرند و موضوعات و طرح های پژوهشی در دل صنعت قرار گیرد.

وی افزود: دانشگاه ها باید نیاز شرکت های صنعتی را احصا و در این خصوص قراردادهای پژوهشی امضا کنند.

صالحی با اشاره به امضای ۱۰ هزار و ۸۰۰ قرارداد پژوهشی با صنایع در سال گذشته، یادآور شد: دانشگاه‌های کشور ۴۷ هزار میلیارد ریال قرارداد پژوهشی با صنایع کشور امضا کردند که نسبت به سال های گذشته از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.

وی بودجه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را ۵۵۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: باید تلاش شود از محل های مختلف همچون یک درصد سهم سازمان ها و دستگاه های مرتبط با صنایع و واحد های تولیدی در حوزه پژوهش جذب شود.

تحصیل یک درصد دانشجویان کشور در خراسان‌شمالی

رییس معین دانشگاه های خراسان شمالی گفت: این استان با ۳۰ هرار نفر دانشجو یک درصد جمعیت دانشجویی کشور را دارد.

محمد شیخ زاده افزود: این تعداد دانشجو در ۳۰ مرکز آموزش عالی در سطح استان تحصیل می کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه بجنورد به عنوان مرکز آموزش معین استان دارای پنج هزار دانشجو است، تصریح کرد: این تعداد دانشجو در ۶ دانشکده تحصیل می کنند که ۶۰ درصد آنها غیر بومی هستند.

شیخ زاده با اشاره به تحصیل ۵۰۰ نفر از دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی، خاطرنشان کرد: کمبود رشته های تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری یکی از چالش های اصلی مراکز آموزش عالی استان است و دانشجویان برای ادامه تحصیل مجبور به مهاجرت می شوند.

بهره برداری از ساختمان دانشکده پتروشیمی بجنورد و نشست با مدیران دانشگاه ها و معاونان پژوهشی مراکز آموزش عالی خراسان شمالی از برنامه های سفر یکروزه معاون پژوهش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به این استان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.