پذیرش ۹ هزار اثر هنری در جشنواره فرهنگی-هنری «امید فردا»

آثار یک هزار و ۶۰۰ نفر در دو حوزه دختران و پسران در جشنواره فرهنگی-هنری «امید فردا» برگزیده می‌شوند.

باقرزاده معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: جشنواره فرهنگی هنری «امید فردا» سال‌هاست که برگزار می‌شود.

وی افزود:  کشف و پرورش استعداد دانش آموزان هدف اصلی این جشنواره است. تنوع موقعیت‌های یادگیری مهم است؛ تکلیف قانونی آموزش و پرورش در سند تحول این است که در خارج از مدرسه آموزش ببیند.

باقرزاده گفت: ایجاد نشاط، امید و خود باوری در دانش آموزان، تغییر هویت و فعالیت‌های گروهی از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی ادامه داد: بیش از ۴ میلیون نفر در ۸۰ رشته در ۸ سر فصل  آفرینش ادبی، سرود همگانی، نقاشی همگانی، هنرهای آوای نمایشی، رسانه و فضای مجازی هنرهای تجسمی نقد و ادبی برگزار شد.

او در خصوص مرحله  داوری گفت: آثار در سه مرحله مدرسه، استانی و کشوری داوری شده و آثار مرحله نهایی توسط  بهترین داور برگزیده می‌شوند.

وی ادامه داد: اختتامیه این جشنواره بعد از کرونا برگزار شد که در این جشنواره ۱۰۰۰ نفر از برترین‌ها شرکت می‌کنند. اختتامیه این جشنواره باعث جلوگیری از افسردگی  است. همچنین ما  برگزیدگان را رها نخواهیم کرد و به کانون‌های فرهنگی معرفی می‌کنیم. همچنین به آثار آن‌ها ضریب داده و در شبکه اجتماعی می‌گذاریم.

باقری با اشاره به اینکه در این جشنواره ۹ هزار ۳۰۰ اثر پذیرفته شد و ۳ هزار اثر داوری نهایی شدند، گفت: در تمام رشته ۲۰  درصد دخترها بیشتر بوده اندو همچنین رشته‌های یارانه‌ای شامل پادکست، نقاشی همگانی، هنر تجسمی، نشریه الکترونیکی  ویدئویی بازی رایانه‌ای می‌شود. 

پور ثانی، مدیر کل فرهنگی هنری اردوگاه‌ها و فضای پرورشی نیز اعلام کرد تا قبل از برپایی این جشنواره   آثار هنری در شبکه مجازی  اکران می‌شود.

او گفت دبیرخانه این جشنواره خراسان رضوی است و جمع آوری آثار در شهرستان‌های تهران انجام می‌شود. در سایت نورینو خراسان رضوی بیشترین آثار را داشتند و آثار  ۱ هزار و ۶۰۰ نفر در ۲حوزه دختران پسران در جشنواره فرهنگی هنری امید فردا برگزیده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار