در جلسه شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد

شیوه جدید برگزاری کنکور موجب شد تا دانش‌آموزان مناطق محروم هم رتبه‌ برتر شوند

گزارش وزیر آموزش و پرورش از تاثیرات مصوبه شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی در زمینه شیوه جدید برگزاری کنکور در جلسه شورا‌ی عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد.

گزارش وزیر آموزش و پرورش از تاثیرات مصوبه شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی در زمینه شیوه جدید برگزاری کنکور و لحاظ معدل دوره دبیرستان در آن، بر ارتقاءکیفیت آموزش در مدارس و راه یافتن تعداد بیشتری از دانش‌آموزان مناطق محروم در میان رتبه‌های برتر کنکور در جلسه شورا‌ی عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد.

در جلسه عصر سه‌شنبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، آیین‌نامه تشکیل ستاد زن و خانواده و ستاد تعلیم و تربیت را تصویب کردند.

در این جلسه همچنین مقرر شد افراد غیر عضو در شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی نیز بتوانند به عنوان رئیس هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی منصوب شوند.

تعیین شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی حرفه معلمی برای ورود به دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی، به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش و با تصویب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از دیگر مصوبات جلسه امروز این شورا بود.

در این جلسه بر اساس گزارش وزیر آموزش و پرورش درباره تجربه برگزاری آزمون نهایی خرداد امسال، عنوان شد که مصوبه شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی در زمینه شیوه جدید برگزاری کنکور و لحاظ معدل دوره دبیرستان دانش‌آموزان در نتیجه کنکور، علاوه بر موثر بودن در اعتباربخشی به مدرسه، کیفیت آموزش معلم و کتب درسی، حضور بیشتر دانش‌آموزان مناطق محروم در میان رتبه‌های برتر کنکور را موجب شده و انتظار می‌رود اجرای این مصوبه در سال‌های آتی دستاورد‌های بیشتر و موثرتری در تغییر کنکور از یک آزمون حافظه‌محور به سنجشی واقعی‌تر از کیفیت آموزش برای دانش‌آموزان تبدیل شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
مصوبه شورای عالی انقلاب عین بی عدالتی است مخصوصا برای پشت کنکوری ها
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۴:۰۱ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
#لغو کامل تاثیر معدل کنکور #دانش آموز مافيا نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۲ ۱۱ شهريور ۱۴۰۲
قانون جدید هم تبعیض آمیز هست چون به نفع پولدار ها هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
همه قانون به نفع پولدارهاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
لطفا تاثیر معدل مثبت شود تا کنکور عدالت برقرار شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
الان به فکر افتادید...
وقتی که هر سال درصد تاثیر معدل در کنکور رو افزایش میدادید و میدونستید در مناطق محروم حتی استاتید و معلمای درست حسابی نداشتند کجا بودید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
خیلی خوبه
Germany
بهنام
۰۶:۴۱ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
نخبگان زیادی در کشورمون داریم و یقین داریم کشور با مغزها کشور میشود ولی سهمیه بازی ، این درس خوانها رو نمیزاره به کشور خدمت کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۴ ۱۰ شهريور ۱۴۰۲
کنکور باید حذف شود به دلایل اشاره شده در بالا و همچنین ظلم به حقوق خانم‌هاست چرا که بعد یک سال درس خواندن ، روز کنکور گرفتار عادت ماهیانه شدم و درد وحشتناک و کنکور را خراب کردم ?
در ضمن برای ما نظام قدیمها امکان ترمیم مجدد را بزارید چرا که من بدلیل بیماری مادرم نتونستم خودم رو برای امتحان نهایی حاضر کنم و دوباره به ترمیم نیاز دارم???
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۰۸ شهريور ۱۴۰۲
باورم نمیشه اینهمه ظلم کنکور امسالو نمیبینن
اینهمه اعتراض و کمپین نمیبینن...
آخرین اخبار