مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان:

بیش از هزار میلیاردریال برای آسفالت جاده‌ دسترسی معادن کردستان جذب شد

خلیقی گفت: یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار از طریق ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن) برای آسفالت جاده‌ دسترسی معادن استان جذب شد.

بختیار خلیقی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در زمینه تکمیل زیرساخت‌های مناطق مجاور محدوده‌های معدنی علاوه بر تبصره ماده ۱۴ از طریق ایمیدرو ورود کرده و در مجموع از سال گذشته تا کنون ۱۸۰ میلیارد تومان برای آسفالت جاده‌های دسترسی معادن اعتبار جذب کرده ایم.

او اظهار کرد: ۱۲۰ میلیارد تومان برای ۳ جاده دسترسی معادن قروه و ۶۰ میلیارد تومان نیز برای جاده صاحب سقز در نظر گرفته شده است.

خلیقی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های کاری بهسازی و تکمیل جاده‌های دسترسی به معادن است، افزود: در قروه، در محور قصلان- سریش آباد ۳ کیلومتر جاده منتهی به قصلان آماده بهره برداری است و در هفته دولت یا سفر ریاست جمهوری افتتاح می‌شود.

مدیرکل صمت کردستان بیان کرد: همچنین ۳ کیلومتر جاده الوند قلی در بیجار نیز با ۱۶ میلیارد تومان تا ۲۵ شهریور تکمیل و آماده افتتاح می‌شود.

خلیقی یادآور شد: ۶.۲ کیلومتر جاده دسترسی معادن در مریوان تا ۲۵ شهریور تکمیل و آماده بهره برداری می‌شود و مردمان ۴ روستا از مزایای آن بهرمند می‌شوند.

او ادامه داد: مسیر بلبان آباد - دهگلان نیز به عنوان بخشی از جاده‌های حمل و نقل معادن در سال جاری بحث طراحی و مطالعات آن انجام شده و معدن باریت شاه نشین با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته و جذب بودجه مربوطه اقدام به عقد قرارداد‌های مربوطه جهت اصلاح هندسی، بهسازی رویه آسفالت موجود و تقویت محور خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.