افتتاح پروژه احیای کارگاه سفال و سرامیک در سنندج

پروژه‌ی احیای کارگاه سفال و سرامیک تایله با اعتبار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

با حضور فرماندار سنندج پروژه‌ی احیای کارگاه سفال و سرامیک تایله به بهره‌برداری رسید، برای این پروژه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان توسط بخش خصوصی با حمایت اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری هزینه شده و برای ۳۰ نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.

 فرماندار سنندج در حاشیه این افتتاحیه خواستار بازاریابی و راه‌اندازی نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات تولیدی مرتبط با هنر‌های سنتی و صنایع دستی و برنامه‌ریزی برای صادرات در این شهرستان شد.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در این خصوص اظهار داشت: استان کردستان به‌واسطه برخورداری از فرهنگ غنی و تنوع رشته‌های مختلف صنایع‌دستی، دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 فرهاد حامدی  افزود: کارگاه تولیدی سفال و سرامیک سنندج از جمله کارگاه‌های بزرگ صنایع‌دستی استان به‌شمار می‌رود که با مشارکت بخش خصوصی و با سرمایه‌گذاری یک‌میلیارد و ٤٥٠ میلیون تومان، در دو فضای کارگاهی به مساحت ٢٥٠ مترمربع و در راستای اجرایی نمودن مصوبات سفر رئیس جمهوری به‌منظور تعمیر، تجهیز و راه‌اندازی مجتمع صنایع‌دستی تایله (فیض‌آباد) به بهره‌بردار‌ی رسید.

او با بیان اینکه با افتتاح و بهره‌‌برداری از این کارگاه تولیدی برای ٣٠ نفر از هنرمندان منطقه به‌صورت مستقیم شغل ایجاد شده است، بیان کرد: یکی از چالش‌های مهم حوزه صنایع‌دستی استان مسئله تولید است که باید با ساماندهی فضاها و بهسازی املاک تحت تملک و قرار دادن آن در اختیار صنعتگران کارآفرین، در راستای رفع بخشی از مشکلات این حوزه اقدام شود.

حامدی یادآور شد: این مجموعه حمایت از صنعتگران استان و تسهیل امور مربوطه را در اولویت کاری خود قرار داده و با تمام توان از این قشر پشتیبانی خواهد کرد.

برچسب ها: هفته دولت ، افتتاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.