نخستین سفر خارجی عبدالفتاح البرهان از زمان آغاز جنگ در سودان به مصر

رهبر نظامی سودان در نخستین سفر خارجی خود از زمان جنگ داخلی وارد مصر شد.

سودان از ۱۵ آوریل سال جاری میلادی شاهد موج جدید خشونت‌ها و درگیری‌های داخلی میان دو حزب رقیب شامل نیرو‌های واکنش سریع به رهبری محمد حمدان و نیرو‌های مسلح سودان به رهبری عبدالفتاح البرهان که سکانداری کشور را نیز در دست دارد، بوده است. این درگیری خونین تاکنون باعث آواره شدن میلیون‌ها نفر از مردم سودان شده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، عبدالفتاح البرهان، رهبری نظامی سودان برای نخستین بار از زمان آغاز جنگ داخلی در این کشور امروز (سه شنبه) عازم قاهره، پایتخت مصر شد. 

البرهان در این سفر با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر دیدار و گفت‌وگو کرد. دو طرف در این دیدار درباره طیف گسترده‌ای از مسائل به رایزنی پرداختند که ذیل این مذاکرات السیسی پیشنهاد میانجیگری برای حل و فصل اختلافات داخلی میان دو حزب رقیب را مطرح ساخت. 

البرهان با استقبال از ابتکار عمل دولت مصر، از آمادگی خود برای گفتگو‌های تازه به منظور بازگرداندن آرامش به کشور خبر داد. 

این در حالی اس که البرهان دیروز اعلام کرد ارتش منظم ما نیرو‌های واکنش سریع را در نهایت شکست خواهد داد و هرگز با آن‌ها قراردادی امضا نخواهد کرد. 

پیشبینی می‌شود عبدالفتاح البرهان از عربستان سعودی نیز دیدن کند. ریاض به همراه واشنگتن از میانجیگران میان دو طرف به منظور بازگرداندن آرامش در سودان به شمار می‌روند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار