قزوین مستعد زیست بوم نوآوری صنعت با ۴۲۰۰ واحد تولیدی است

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: استان قزوین با توجه به ظرفیت‌های بکر و موقعیت جغرافیایی خاص خود، مستعد زیست بوم نوآوری صنعتی با چهار هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی است.

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در مراسم احیای ۹۲ واحد صنعتی این استان که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، گفت: قزوین در طول ادوار تاریخ نشان داده در حوزه‌های مختلف علوم روز، سرآمد بوده و مقام مقام معظم رهبری نیز در سفرشان به استان به این موضوع اذعان داشتند.

وی اظهار کرد: استان قزوین و پهنه مینودری ظرفیت مناسب و قابل توجهی برای ارتقای فناوری‌های نو، شهر هوشمند، ایجاد شهرک‌های ارتباطی و فناوری‌های نوین در عرصه ارتباطات را دارد و به همین منظور امروز شاهد تولید جدیدترین تلفن‌ها و کنتور‌های صنعتی در آن هستیم.

محمدبیگی با تاکید بر ظرفیت مناسب موجود زیست بوم نوآوری صنعتی در استان قزوین از مسئولان عالی خواست تا از این موضوع حمایت کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: از آنجایی که قزوین جزو استان‌های برتر کشور در حوزه کشاورزی و حمل و نقل بوده، اما متاسفانه امروز شاهد فرسودگی در این بخش‌ها هستیم، هرچند استان به دلیل وجود ظرفیت‌های قابل توجه موجود در آن، به لحاظ بودجه‌ای هم در ردیف ۲۹ کشوری قرار دارد.

وی از قزوین به عنوان پایلوت شهر هوشمند در کشور نام برد و اضافه کرد: با توسعه شبکه فیبر نوری در استان می‌توانیم اشتغال خانواده را بر محور فناوری بنا کنیم و فناوری‌های نوین را به خانه‌ها ببریم و اجرای چنین طرحی می‌تواند اقدام مناسبی در مهار رشد تورم در کشور هم باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار