افتتاح بیش از ۱۰۰ طرح اشتغالزایی صندوق کارآفرینی امید در یزد

سرپرست معاونت هماهنگی استانداری یزد از افتتاح ۱۷۱ طرح اشتغالزایی صندوق کارآفرینی امید در استان به مناسبت هفته دولت خبر داد.

محمدعلی شاه حسینی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد در مراسم افتتاح ۱۷۱ طرح اشتغالزایی صندوق کارآفرینی امید، شرکت‌های ذوب تولیدکننده قطعات صنعتی و کشاورزی استان گفت: امروز شاهد افتتاح ۱۷۱ طرح با سرمایه‌گذاری ۱۶۰۲ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۴۱۹ نفر در استان هستیم که ۶۵۴ میلیارد ریال آن از طریق تسهیلات صندوق کارآفرینی امید تامین شده است.

او سهم زنان در حوزه اشتغال و کارآفرینی را تقریباً نیمی از اشتغال ایجاد شده در قالب این طرح‌ها ذکر کرد و افزود: خوشبختانه نرخ رشد بیکاری استان به حدود هشت درصد کاهش داشته است.

شاه حسینی در پایان خاطرنشان کرد: عمده متقاضیان اشتغال استان در حوزه بانوان، فارغ التحصیلان بومی یزدی هستند که اقدام صندوق در پرداخت تسهیلات اشتغال بانوان و کسب و کار‌های خرد در کاهش نرخ بیکاری این حوزه نقش به سزایی داشته است.

گفتنی است؛ از مجموع ۱۷۱ طرح افتتاح شده‌ی مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید در استان یزد، ۸۱ طرح شهری و ۹۰ طرح روستایی و به لحاظ حوزه فعالیت آن‌ها ۷۳ مورد در حوزه خدمات، ۶۵ طرح در بخش صنعت و ۳۳ طرح مربوط به حوزه کشاورزی بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار