سند توسعه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای چهارمحال و بختیاری تدوین شد

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سند پیشرفت و توسعه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان در دولت سیزدهم تدوین شد، گفت: تحول در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی استان نیز در حال شکل‌گیری است.

زهرا جوانبخت گفت: کلنگ زنی نخستین پارک فرهنگ و هنر شهرکرد با مشارکت بخش خصوصی، بهره‌برداری از فرهنگسرای لردگان، پیگیری و جذب اعتبار برای راه‌اندازی سینمای شهر فارسان و تدوین بسته بهبود زیرساخت‌های فرهنگی استان از دیگر اقداماتی است که در جریان ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری انجام شده است.

وی تصریح کرد: اجرای نزدیک به ۳۰ جشنواره فرهنگی و هنری در ابعاد ملی و استانی، صدور ۱۰۸ مجوز فعالیت فرهنگی، هنری و قرآنی و طراحی و اجرای ۲۷ طرح تبصره ۱۴ با موضوع دین و مذهب در این مدت، جهش مناسبی را برای فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری رقم زده است.


بیشتر بخوانید


جوانبخت به حمایت‌های انجام شده از فعالیت‌های فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و بازی‌های رایانه‌ای چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم نیز اشاره و تصریح کرد: با در نظر گرفتن وام‌های خوداشتغالی، برای ۲۱۲ نفر از فعالان این عرصه فرصت شغلی مرتبط فراهم شد.

وی با تأکید بر پیگیری اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح‌های حمایتی حوزه فرهنگ و هنر استان یادآور شد: به دنبال سفر وزیر فرهنگ به چهارمحال و بختیاری در اواخر تیر امسال، تدوین بسته بهبود زیرساخت‌های فرهنگی استان در دستور کار قرار گرفت که امید می‌رود با اجرایی شدن آن، تحول مهمی در این حوزه شکل بگیرد.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در پاسخ به این سؤال که کدام بخش از فعالیت‌های حوزه فرهنگ و هنر نیازمند اختصاص اعتبارات بیشتری است، گفت: هم‌اکنون در بخش توسعه فضای فیزیکی و افزایش سرانه فرهنگی و هنری چهارمحال و بختیاری ۱۰ طرح عمرانی نیمه‌تمام نیاز به اعتبار دارد که چهار فرهنگسرا در شهرستان‌ها با پیشرفت بالای ۵۰ درصد در اولویت اختصاص اعتبار قرار دارند.

وی اظهار داشت: عموم مردم در بخش فرهنگ و هنر مطالبات به حقی دارند که با توجه به اعتبارات اختصاص‌یافته نمی‌توان به تمامی این مطالبات پاسخ داد و انتظار می‌رود بخش اعتباری فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی این امر به شکلی بهتر و قوی‌تر دیده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار