توسعه زیرساخت‌های اورژانس در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: استقرار ‏آمبولانس در پایگاه‌ها هم اکنون میانگین رسیدن آمبولانس بر بالین مصدوم در سطح شهر هفت دقیقه و در مناطق جاده‌ای ۱۳ دقیقه ‏است‎. ‎


توسعه زیرساخت‌های اورژانس در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، علی عبدالرزاق نژاد صبح امروز با اشاره به مأموریت شهری و جاده‌ای بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه ۳۰۱۶۵ مأموریت شهری و جاده‌ای توسط تکنسین‌ها اورژانس پیش بیمارستانی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان صورت‌گرفته است.

وی گفت: از ابتدای فروردین ۱۴۰۲ تا پایان مردادماه در محدوده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ۲۰ هزار و ۹۴۴ مأموریت شهری و ۹ هزار و ۲۲۱ مأموریت جاده‌ای توسط تکنسین‌ها اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه انجام که طی آن ۱۸ هزار و ۱۷۴ بیمار و مصدوم به مراکز درمانی منتقل و ۱۰ هزار و ۲۱۴ نفر نیز در محل مداوا شده‌اند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: از مجموع این مأموریت‌ها ۳ هزار و ۵۲۰ مأموریت مربوط به تصادفات شهری و هزار و ۹۳۱ مورد نیز مربوط به تصادفات جاده‌ای بوده است.

وی تصریح کرد: متأسفانه ۱۲۳ نفر از هم‌وطنانمان در اثر وقوع این حوادث در پنج ماه گذشته جان خود را ازدست‌داده‌اند و ۷ هزار و ۶۴۷ نفر نیز مصدوم شده‌اند، همچنین هزار و ۶۶ نفر نیز درمان سرپایی و ۶ هزار و ۵۸۱ مصدوم نیز جهت درمان به بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی منتقل شده‌اند.

عبدالرزاق با اشاره توسعه زیرساخت‌های اورژانس در مناطق تحت پوشش دانشگاه گفت: خوشبختانه با ساخت پایگاه‌های درون و برون‌شهری و همچنین استقرار آمبولانس در این پایگاه‌ها هم اکنون میانگین رسیدن آمبولانس بر بالین مصدوم در سطح شهر هفت دقیقه و در مناطق جاده‌ای ۱۳ دقیقه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار