مقام حزب‌الله لبنان:

رئیس جمهوری که به دنبال اهداف صهیونیست‌ها باشد را نمی‌پذیریم

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان گفت رئیس جمهور آتی این کشور باید کسی باشد که مسیری خلاف اهداف رژیم صهیونیستی در پیش بگیرد.

شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان در خصوص انتخابات ریاست جمهوری لبنان و شرایط مورد نظر برای رئیس جمهور آتی این کشور گفت: «نمی‌پذیریم رئیس جمهوری در لبنان بر سرکار بیاید که بدنبال تحقق بخشیدن به اهدافی باشد که رژیم صهیونیستی در جنگ تجاوزگرانه ژوئیه سال ۲۰۰۶ میلادی به دنبال آن بود و در رسیدن به آن شکست خورد».

به گزارش پایگاه العهد، این مقام حزب‌الله لبنان می‌گوید لبنان در مسیر خود به یک «پروژه نجات» و هر چیزی که به لبنانی‌ها کمک می‌کند تا از رنج‌هایشان کاسته شود، نیاز دارد. او ضمن استقبال از شروع اکتشاف نفت و گاز در میدان «قانا» گفت این پروژه به لبنان قدرت اقتصادی خواهد داد و مردم را امیدوار به خروج از بحران می‌کند.

او همچنین از گروه‌های سیاسی که در شرایط کنونی تنش‌آفرینی می‌کنند، گفت: «گروهی که به دنبال چالش آفرینی و تقابل است، مانع از هر راه حلی برای بحران‌های توسعه‌ای، اقتصادی و سیاسی کشور می‌شود». 

پیش از این، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان گفته بود همه منتظر گفت‌وگوی ماه سپتامبر برای حل بحران ریاست‌جمهوری در این کشور هستند.

این بحران از اکتبر سال گذشته میلادی آغاز شده است. طی این مدت پارلمان لبنان ۱۲ جلسه برای تعیین جانشین میشل عون برگزار کرده که هیچ یک نتیجه‌ای نداشته است. 

در آخرین جلسه پارلمان در ۱۴ ژوئن، رقابت میان جهاد ازعور، وزیر دارایی سابق و سلیمان فرنجیه، رهبر جنبش مسیحی «المرده» بود، اما هیچ یک از نامزد‌ها رای لازم برای انتخاب به عنوان رئیس جمهور را کسب نکردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار