پل جدید شورنگ مهاباد در آستانه بهره‌برداری

پل جدید شورنگ که ساخت آن دو ماه زمان برده، آماده افتتاح در روز‌های آتی است و این پل بخشی از شمال و جنوب شهر را به هم متصل می‌کند.

بابک رستم پور شهردار مهاباد گفت: این طرح طی مدت دو ماه آماده شده و جایگزین پل قدیمی و کوچکی می‌شود که بخشی از مناطق شمال و جنوب شهر را به هم متصل می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح آن ترافیک خیابان ملاجزیری و تپه قاضی کاهش می‌یابد افزود: یکی از مطالبات دیرینه ساکنان این منطقه اتصال بخشی از شمال به جنوب شهر و بالعکس بود که از طریق یک پل با ظرفیت یک ماشین بصورت رفت و برگشت انجام می شد و مشکلات و معضلات ترافیکی بوجود آورده بود.

رستم پور اضافه کرد: احداث پل جدید شورنگ مهاباد بود که به مدت دو ماه با اعتبار ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات داخلی شهرداری مهاباد با دهنه ۲۲ متر و عرض ۱۸ متر است که شامل پیاده رو، تاسیسات برقی و نورپردازی است و بخش زیادی از آن به اتمام رسیده و در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

در حال حاضر چندین طرح عمرانی مهم از جمله کمربندی تاج سد به منطقه آزادگان، کمربندی آرامستان به منطقه داشامجید و طرح هوشمندسازی تقاطع شهر با هدف کاهش ترافیک شهری در حال انجام است.

بودجه عمرانی شهرداری مهاباد در سال ۱۴۰۲، ۴۰۰ میلیارد تومان بوده که این میزان ۲ و نیم برابر بودجه عمرانی سال گذشته شهرداری است.

از ابتدای امسال تا به امروز نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان در بخش عمرانی هزینه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.