امضای تفاهمنامه‌ با خیرین در زمینه ساخت همراه سرای بیماران در کشور

مدیر کل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت گفت: خیرین سلامت در ۲۵ تا ۳۰ درصد از پروژه‌های عمرانی مشارکت دارند.

حیدری پور مدیر کل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت در نشست خبری روایت سلامت در دولت مردمی گفت: عدالت، تمرکز بر مناطق کم برخوردار و پیشگیری و بهداشت از جمله اهداف خیرین وزارت بهداشت است. 

او گفت: طراحی برای یک سامانه با هدف شفافیت بیشتر و حفظ عدالت در حوزه خیرین هستیم. الان بیش از ۲۱ هزار خیر در کشور شناسایی شده است. 

او ادامه داد: از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰ سالیانه دو هزار میلیارد تومان مشارکت داشته که ابن آمار در سال های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ در حدود ۸۰ درصد افزایش داشته است. حضور خیرین بعد از شیوع بیماری کرونا بیشتر شده است. 

حیدری پور بیان کرد: خیرین سلامت در ۲۵ تا ۳۰ درصد از پروژه های عمرانی مشارکت دارند. بانک اطلاعاتی گروه های جهادی تهیه و این گروه ها در مناطق کم برخوردار فعالیت های خوبی را انجام می دهند. 

او افزود: یکی از اقدامات حوزه خیرین وزارت بهداشت امضای تفام نامه ای با خیرین در زمینه ساخت همراه سرای بیماران در کشور است. بنگاه های اقتصادی مشارکت شان افزایش یافته است. 

حیدری پور بیان کرد: در زمینه ساخت خوابگاه های دانشجویی با معاونت فرهنگی و دانشجویی همچنین با معاومت توسعه در زمینه اتمام پروژه های نیمه تمام همکاری و تعامل خوبی داریم. 

او گفت: خیرین سرمایه های نظام سلامت هستند و خیرین حضوری فعال در کشور دارند. یکی از برنامه های وزارت بهداشت رویکرد مردمی و شورای عالی خیرین سلامت در وزارت بهداشت تشکیل خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۰۶ شهريور ۱۴۰۲
رفاه بیمار = اولویت اول کشور
آخرین اخبار