هیئت راهبردی پایگاه‌های ملی و جهانی خراسان رضوی تشکیل شد

با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی و مدیران پایگاه‌های ملی و جهانی استان، هیئت راهبردی پایگاه‌های ملی و جهانی تشکیل شد.

جواد موسوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: مسائل و مشکلات پایگاه‌های استان در این جلسه بررسی و راهکار‌های مناسب برای ارتقا کیفی و کمی سطح خدمات و بهره‌گیری و بهره‌مندی از مسئولیت‌های اجتماعی و حمایت و برخورداری از ظرفیت‌های جوامع محلی در حفاظت و صیانت از آثار تاریخی ارائه شد.

او افزود: هم‌چنین رسیدگی به زیرساخت‌های گردشگری به‌ویژه تابلو‌های اطلاع‌رسانی، چاپ کتابچه، تولیدات فرهنگی و ارائه پیوست فرهنگی و رسانه‌ای، تقویم رویداد‌ها و مناسبت‌ها و برنامه‌های معرفی، آموزش و معرفی شعار مرتبط با هر پایگاه از مصوبات این جلسه بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی  ادامه داد: ارائه برنامه‌های کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی در حوزه‌های تخصصی متناسب با ماهیت هر پایگاه از دیگر مصوبات این جلسه بود.

موسوی بیان کرد: با توجه به تاکید مقام عالی وزارت بر رسیدگی به نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی محدوده‌پایگاه‌ها، مدیران پایگاه‌ها نیز در این زمینه اهتمام لازم را خواهند داشت تا خدمات شایسته به گردشگران ارائه شود.

او با اشاره به این‌که استادکاران و مرمت‌گران بنا‌های تاریخی سرمایه‌های میراث‌فرهنگی هستند، تصریح کرد: تکریم استادکاران سنتی در دستور کار پایگاه‌های میراث‌فرهنگی قرار گرفته و توجه ویژه به شان و منزلت آن‌ها در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به قدمت تاریخی و فرهنگی استان خراسان رضوی و وجود بنا‌های شاخص بسیاری در استان تاکید کرد: مدیران پایگاه‌های میراث‌فرهنگی طرح توجیهی ایجاد و راه‌اندازی پایگاه‌های میراث‌فرهنگی جدید را برای آثار تاریخی شاخص استان در دستور کار قرار دهند و با هماهنگی معاونت میراث‌فرهنگی اداره کل آن را به اداره کل پایگاه‌های وزارت ارائه کنند.

موسوی اظهار کرد: برابر دستورالعمل معاونت میراث فرهنگی وزارت، جلسات هیئت راهبردی پایگاه‌ها هرماه به ریاست مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تشکیل خواهد شد.

او افزود: این استان دارای ۸ پایگاه میراث‌فرهنگی است که ۷ پایگاه ملی میراث فرهنگی به نام آسباد‌های نشتیفان خواف، شهرکهن نیشابور، شهر تاریخی توس، بافت تاریخی سبزوار، سایت موزه بندیان درگز، رباط شرف سرخس، مزار شیخ احمد جام و یک پایگاه جهانی قنات قصبه گناباد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.