املاک مازاد دولتی به ارزش بیش از ۱۹ «همت» در خراسان رضوی شناسایی شد

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: ۱۸۵ ملک مازاد متعلق به دستگاه‌های دولتی این استان به ارزش ۱۹.۶ همت (هزار میلیارد تومان) شناسایی شده است.

رضا خواجه نائینی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: از این تعداد تاکنون ۴۷ ملک به ارزش ۵۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رسیدگی نهایی شده و پاسخ استعلامات آن‌ها آمده است که از این شمار تنها یک ملک به وسعت هشت هزار متر و ارزش کارشناسی شده پایه ۱۷ هزار میلیارد ریال متعلق به شرکت برق خراسان رضوی، آماده اعلام عمومی برای مزایده است.

او افزود: روند بررسی و صدور مجوز مزایده برای ۴۶ ملک مازاد دیگر در حال انجام است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی با اشاره به سرمایه‌گذاری خارجی ۷۳۵ میلیون دلاری استان در امسال ادامه داد: این میزان سرمایه گذاری در قالب ۳۷ طرح در خراسان رضوی انجام شده است.

خواجه نائینی بیان کرد: خراسان رضوی رتبه نخست جذب سرمایه‌گذاری از نظر تعداد و میزان مبلغ سرمایه گذاری را کسب کرده است.

او  با بیان اینکه سرمایه گذاری ۹۲ طرح به ارزش ۸۵ میلیون دلار در سال ۱۴۰۰ در خراسان رضوی انجام شد، تصریح کرد: این میزان ۲۹۹ میلیون دلار در سال ۱۴۰۱ بوده است که در قالب ۵۸ طرح تعریف شد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی تاکید کرد: ۵۹ درصد سهم سرمایه‌گذاری خارجی در استان خراسان رضوی به سرمایه گذاران کشور افغانستان تعلق دارد.

خواجه نائینی اظهار کرد: چین با ۱۳ درصد و آلمان و بلژیک با سه درصد در جایگاه بعدی سرمایه گذاری خارجی استان قرار دارند.

او ۶۲ درصد سرمایه‌گذاری‌های امسال را مربوط به بخش صنعت و معدن دانست و افزود: ۱۴ درصد مربوط به بخش حمل و نقل، ۱۱ درصد مربوط به بخش کشاورزی، هشت درصد مربوط به بخش ساختمان و پنج درصد مربوط به بخش خدمات بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.