تشکیل ۳۴ پرونده قصور پزشکی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری از تشکیل ۳۴ پرونده قصور پزشکی در استان طی چهار ماهه ابتدایی سال خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۳ مورد که شامل حدود ۴۰ درصد پرونده‌هاست محکوم و برای ۲۱ مورد حکم تبرئه صادر شد.

حمیدرضا نظیفی، از تشکیل ۳۴ پرونده قصور پزشکی در استان طی چهار ماهه ابتدایی سال خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۳ مورد محکوم و برای ۲۱ مورد حکم تبرئه صادر شد.

وی افزود: در سال قبل نیز ۱۸۹ پرونده قصور پزشکی در استان تشکیل شد که از این تعداد برای ۶۹ پرونده حکم محکومیت و ۱۲۰ پرونده حکم تبرئه صادر شد.

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تشکیل ۳۰ هزار و ۳۱۱ پرونده در سال قبل در چهار حوزه معاینات سرپایی، آزمایشگاه، اجساد و کمیسیون، گفت: از ابتدای امسال تاکنون نیز ۱۰ هزار و ۷۱۶ پرونده در استان تشکیل شده است.


بیشتر بخوانید


نظیفی با بیان اینکه بیشترین آمار متوفی در استان مربوط به حوادث رانندگی است، تصریح کرد: به طور متوسط سالانه حدود ۹۰۰ جسد در پزشکی قانونی استان بررسی می‌شود که در این میان اجساد ناشی از تصادفات بیشترین تعداد را به خود اختصاص می‌دهد.

وی ادامه داد: پس از تصادفات آمار نزاع در استان افزایشی بوده و مراجعات بسیاری را به خود اختصاص داده بطوریکه در چهار ماهه ابتدایی امسال سه هزار و ۹۸ پرونده در این رابطه در استان تشکیل شده درحالیکه این مار در مجموع سال قبل هفت هزار و ۸۰۳ مورد بوده است از همین رو اگر بتوان ۲ معضل اجتماعی یعنی تصادفات و نزاع را کنترل کنیم، نیمی از مراجعات به پزشکی قانونی کاهش می‌یابد.

نظیفی بیان کرد: اگر فرهنگ جامعه را در خصوص فرهنگ رانندگی و ارتباط مردمی ارتقا دهیم می‌توانیم نیمی از مراجعات به پزشکی قانونی را کاهش دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار