رئیس سازمان نظام پزشکی:

تعرفه پایین ویزیت مناسب مطب داری نیست/ نظام پزشکی دخالتی در جذب دانشجویان سهمیه‌ای ندارد

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: پزشکان عمومی در کشورمان به دلیل هزینه‌های بالا و درآمد کم رغبتی به مطب‌داری ندارند.

محمد رئیس‌زاده رئیس سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: رشته پزشکی یکی از سخت‌ترین رشته‌های تحصیلی در دانشگاه است که دانشجویان بعد از گذراندن سال‌های طولانی تحصیل و آموزش، وارد کار طبابت می‌شوند که متأسفانه پزشکان عمومی در کشورمان چندان مورد حمایت قرار نمی‌گیرند.

او با انتقاد از افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان رشته پزشکی در کشور تصریح کرد: این افزایش ظرفیت هیچ همخوانی با امکانات و تجهیزات دانشگاه‌های علوم پزشکی ندارد و قطعاً از این جهت سازمان نظام پزشکی مخالف افزایش بی‌رویه در جذب دانشجو و پایین آمدن کیفیت تحصیل آن‌ها است.

رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه در جذب دانشجویان پزشکی سهمیه‌ای نظام پزشکی هیچ دخالتی نداشته است، گفت: قطعاً چنین پذیرشی آسیب‌هایی را به همراه دارد و ممکن است پزشکانی در سیستم سلامت کشور تربیت شوند که با یک خطای آن‌ها جان انسان‌ها به مخاطره بیفتد.

رئیس‌زاده به وجود ۹۸ هزار پزشک عمومی در کشور اشاره کرد و افزود: تعدادی از این پزشکان در دستگاه‌های دولتی استخدام شده و حقوق ثابت دریافت می‌کنند که البته رابطه استخدامی آن‌ها به گونه‌ای است که مدرک تحصیلی این پزشکان معادل فوق لیسانس در نظر گرفته می‌شود در حالی که باید رتبه حرفه‌ای برای آن‌ها اعمال شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تعدادی از این پزشکان عمومی که عدد بالایی هم نیست دارای پروانه مطب هستند که به دلیل وضعیت نامناسب درآمدی، بخش زیادی از این پزشکان نیز در سال‌های اخیر دست از مطب‌داری کشیده‌اند.

رئیس‌زاده به تعرفه پایین ویزیت پزشکان عمومی تا ۱۰۳ هزار تومان و در مراکز غیردولتی تا ۲۳ هزار تومان اشاره کرد و ادامه داد: به هیچ وجه این رقم مناسب پزشکان عمومی نیست و بر همین اساس پزشک عمومی نمی‌تواند با هزینه‌های بسیار بالای سرباری مطب‌داری کند.

او اضافه کرد: چهار هزار نفر از این پزشکان سالانه وارد ادامه تحصیل در رشته‌های تخصص می‌شوند و عده زیادی از این پزشکان یا مهاجرت کرده و یا وارد حوزه اعمال جراحی زیبایی می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.