۷۲ میلیارد ریال تسهیلات به بیماران خاص در جنوب خراسان رضوی پرداخت شده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت:‌ ۷۲ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون به بیماران خاص و سخت درمان، سرطانی و زوجهای نابارور شهرستانهای گناباد و بجستان واقع در جنوب خراسان رضوی پرداخت شده است.

دکتر رضا احمدی گفت:‌ ۸۵ میلیارد ریال برای اجرای ۱۹ طرح بهداشتی در شهرستانهای گناباد و بجستان در همین مدت تخصیص یافت و ساخت بخش شیمی درمانی بیمارستان علامه بهلول گنابادی به کمک خیرین سلامت با اعتبار اولیه افزون بر ۵۰ میلیارد ریال و بخش تخصصی این بیمارستان هم با زیربنای سه هزار متر مربع و ۳۱ تخت درمانی و با اعتبار هزار میلیارد ریال اجرایی شد.

وی اظهار کرد:‌ مرکز آموزش بهورزی (ساختمان مرحوم علیزاده) و ۶ پانسیون برای اقامت پزشکان شهرستان گناباد با اعتباری افزون بر ۱۷۰ میلیارد ریال و مکان اقامت پزشکان بجستان با صرف اعتبار ۱۵ میلیارد ریال ساخته شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: بخش مراقبتهای ویژه (I.C.U) بیمارستان علامه بهلول گنابادی نیز با هزینه‌ بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.

احمدی پوشش گسترده واکسیناسیون کووید ۱۹ و کاهش ۷۹ درصدی میزان فوتی های این بیماری، انعقاد تفاهمنامه مشترک بین معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گناباد و کشورهای نیجریه و برزیل،‌ کسب رتبه نخست کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه در بین دانشگاههای هم تراز،‌ چاپ ۲۵۷ مقاله استادان و محققان این دانشگاه در مجله های معتبر بین المللی، ثبت چهار اختراع و انتخاب سه دانشجوی دانشگاه به عنوان پژوهشگر برجسته را از دیگر دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی گناباد طی این مدت برشمرد.

وی اضافه کرد: در این مدت ۳۲ پزشک متخصص در رشته های مختلف به ویژه رشته فوق تخصص خون جذب این دانشگاه شدند همچنین خریداری تجهیزات بهداشتی و درمانی به میزان ۲۸۰ میلیارد ریال و تکمیل و تجهیز بخش جدید بستری بیمارستان آیت الله مدنی بجستان با هزینه ۱۸۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم بوده است.

کسب مجوز گردشگری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی گناباد

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد گفت: به‌ دنبال پیگیری‌های مستمر، مجوز گردشگری سلامت و پذیرش بیماران از کشورهای خارجی برای بیمارستان علامه بهلول گنابادی این شهرستان طی سال گذشته صادر شد.

احمدی افزود: بیمارستان علامه بهلول گنابادی با دریافت گواهینامه IPD امکان پذیرش بیماران خارجی را به دست آورد و این مساله با توجه به مزایای گردشگری سلامت در توسعه دانشگاه و منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی اظهار کرد: کسب مجوز پذیرش بیماران خارجی در بیمارستان علامه بهلول گنابادی مقدمه اصلی تحقق گردشگری سلامت در منطقه است و با توسعه کمی و کیفی این امر ضریب اشغال تخت این بیمارستان و درآمدزایی آن افزایش می یابد و این امر نقش مهمی در توسعه گردشگری منطقه از جمله رونق بازار، فروش محصولات شهرستان و بوم گردی‌ها خواهد داشت.

دانشگاه علوم پزشکی گناباد با ۲ بیمارستان علامه بهلول گنابادی و آیت الله مدنی، ۱۷ مرکز سلامت، ۴۶ خانه بهداشت و ۱۶ پایگاه اورژانس و یک پایگاه اورژانس هوایی، مشغول ارائه خدمت به مردم شهرستان های گناباد و بجستان در جنوب خراسان رضوی است.

۱۴۰ عضو هیات علمی در چهار دانشکده پزشکی، بهداشت، پرستاری و پیراپزشکی کار آموزش ۲ هزار دانشجو را در این دانشگاه بر عهده دارند.

دانشگاه علوم پزشکی گناباد دارای مراکز تحقیقاتی توسعه اجتماعی و ارتقای سلامت، عوامل اجتماعی موثر بر سلامت (SDH) ، پرستاری، بیماریهای عفونی و سلامت باروری و جمعیت نیز هست.
مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.