واحد‌های راکد به چرخه تولید بازمی گردند

رئیس سازمان صمت شمال استان کرمان گفت: پارسال ۲۴ واحد راکد به چرخه تولید بازگشتند و امسال ۳۰ واحد دیگر به چرخه تولید بازمی گردند.

حسینی نژاد در نشست خبری که امروز در اداره صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان برگزار شد، گفت: برنامه اصلی دولتمردان در استان کرمان، رساندن مزایای معادن به سفره مردم است.

او  با اشاره به اینکه ۸ میلیارد تن ذخیره قطعی معادن در استان کرمان می باشد، افزود: هم اکنون میزان برداشت از معادن استان، ۱۳۱ میلیون تن در سال است و تمرکز سازمان صمت بر افزایش فراوری و توسعه صنایع جانبی با هدف ایجاد اشتغال پایدار و رساندن مزایای معادن به سفره مردم است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت  شمال استان کرمان بیان داشت: در استان کرمان، ۴۲ ماده معدنی وجود دارد؛ اما تمرکز بر توسعه صنایع جانبی پیرامون سنگ آهن، مس، کرومیت و زغال سنگ با محوریت توسعه قطعه سازی، شرکت‌های خدماتی و شرکت‌های دانش بنیان می‌باشد.

او افزود: در افق ۱۴۰۴ تولید ۴۲ میلیون تن کنسانتره، ۳۲ میلیون تن گندله، ۱۱ میلیون تن آهن اسفنجی و ۱۰ میلیون تن شمش سهم استان کرمان است که تاکنون بخش اعظمی از این افق پیش رو محقق شده است.

حسینی نژاد تصریح کرد: احیای واحد‌های راکد از دیگر اولویت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان است به طوری که در پارسال ۲۴ واحد به چرخه تولید بازگشت و پیش‌بینی شده امسال هم ۳۰ واحد بتواند فعالیت خود را مجددا آغاز کند.

او افزود: از ظرفیت صنایع برای توسعه زیرساخت‌های اصلی استان همچون طرح‌های انتقال آب، اجرای پروژه‌های فاضلاب شهری و ایجاد نیروگاه‌های تولید برق استفاده شده  است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت  شمال استان کرمان  تصریح کرد: در هفته دولت امسال هم ۲۹ طرح بزرگ با ۲ هزار و ۴۰۰ نفر اشتغال در حوزه صنعت و معدن استان کرمان به بهره‌برداری می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.