مکرون: مهاجرت را باید به میزان قابل توجهی کاهش دهیم

رئیس‌جمهور فرانسه ادعا می‌کند با توجه به مشکلاتی که فرانسه دارد باید سیاست‌هایی ضد مهاجرتی در نظر بگیرد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه‌ای گسترده به لوپوینت گفت که دولت او پس از بازگشت پارلمان پس از تعطیلات تابستانی، لایحه‌ای را برای کاهش مهاجرت پس از چندین شروع اشتباه ارائه خواهد کرد.

براساس گزارش لوکال فرانس، مکرون که دوست دارد مدعی شود اصلاحات در فرانسه بخشی از DNA سیاسی اوست، ناامید است که دومین و آخرین دوره ریاست جمهوری خود را که به دنبال شکست او در کسب اکثریت در انتخابات پارلمانی ژوئن ۲۰۲۲ به بن بست رسیده است، از سر بگیرد.

مکرون در این خصوص گفت: آیا ما توسط مهاجران غرق شده‌ایم؟ نه. گفتن این حرف نادرست است. با این اوصاف، وضعیتی که می‌بینیم قابل تحمل نیست و باید مهاجرت را به میزان قابل توجهی کاهش دهیم، از مهاجرت غیرقانونی شروع کنیم. ما موظف هستیم که به نتیجه برسیم.

او هیچ جزئیاتی در مورد چگونگی کاهش مهاجرت ارائه نکرد. دولت فرانسه یک لایحه مهاجرت دارد که چندین بار به تعویق افتاده است، زیرا "بیش از حد تفرقه‌انگیز" ارزیابی شده است، اگرچه جرالد دارونین، وزیر کشور فرانسه امیدوار است که آن را در پاییز مجدداً ارائه کند.

محدودیت‌های جدید مهاجرت و افزایش شدید لفاظی‌های ضد مهاجرتی از سوی سیاستمداران محافظه‌کار، در حالی رخ می‌دهد که جنگ‌ها، بلایای آب و هوایی و مشکلات اقتصادی باعث شده است که تعداد بی‌سابقه‌ای از پناهندگان و پناهجویان به سفر‌های خطرناک روی آورند. بر اساس گزارش سازمان ملل، سال گذشته میلادی حدود ۲.۹ میلیون درخواست پناهندگی جدید ارائه شده است؛ بیش از هر سالی دستکم از سال ۲۰۰۰ تاکنون.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار