رونمایی از پوستر جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست در بام ایران

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: معاون رئیس جمهور از پوستر جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست محیط‌زیست در استان رونمایی کرد.

احسان قائدی اظهار داشت: علی سلاجقه با امضای پوستر جشنواره ملی عکس زیست محیطی به صورت رسمی آغاز آن را همزمان با شروع هفته دولت اعلام کرد.

وی افزود: این جشنواره با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان و دبیر خانه ملی دانش سنتی محیط زیست و حوزه هنری برگزار می‌شود.

قائدی اضافه کرد: جشنواره ملی دانش سنتی محیط‌زیست با محوریت عکس و پوستر و محور‌های موضوعی دانش سنتی در حفظ محیط زیست انسانی و کسب و کار‌های سنتی، دانش سنتی در فرایند شناخت و حفاظت از تنوع زیستی، گونه‌های گیاهی و جانوری، دانش سنتی در ابعاد مختلف زندگی انسان از دیروز تا امروز برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید


به گفته وی، دانش سنتی در حفظ و بهره‌برداری پایدار از ذخایر، منابع و گنجینه‌های زیست محیطی، دانش سنتی محیط زیست در فرهنگ عامه، باور‌ها و اعتقادات دینی، نقش انسان در حفظ پوشش گیاهی و درختان جنگلی، چون بلوط و زیست وابسته به آنها، نقش انسان در حفظ حیات جانوری و مهربانی با حیات وحش از موضوعات محوری دیگر این جشنواره است.

قائدی اظهار داشت: ضوابط و مقررات بخش عکس شامل عکس حرفه‌ای و عکس مردمی (تلفن همراه) است و آثار عکاسی باید از سوی تلفن همراه مجاز و مورد قبول است و محدودیت سنی برای شرکت کنندگان وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.