ادعای مجدد اردن در ساقط کردن پهپاد ورودی از سوریه

ارتش اردن با بیان اینکه یک پهپاد ورودی از حریم هوایی سوریه به قلمرو این کشور را سرنگون کرده، اما از اعلام محتویات یا محموله آن اجتناب کرد.

مقام‌های اردنی شامگاه دوشنبه مدعی شد که برای سومین بار در ماه جاری میلادی (آگوست)، ارتش یک پهپاد را که از سوریه در حال ورود به این کشور بوده، سرنگون کرده است. ارتش اردن با صدور بیانیه‌ای ضمن اشاره به اینکه پهپاد مذکور در قلمرو این کشور سرنگون شده، اما از اعلام محتویات یا محموله آن اجتناب کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقام‌های اردنی اخیراً ادعا کرده‌اند که اسلحه و همچنین مواد مخدر توسط هواپیما‌های بدون سرنشین از طریق مرز سوریه قاچاق می‌شود. آن‌ها مدعی هستند که استفاده روزافزون از پهپاد‌های حامل مواد منفجره، بُعد جدیدی را در جنگ بین مرزی با تجارت میلیارد دلاری مواد مخدر اضافه کرده است.

پیش از این نیز یک منبع نظامی مسئول در فرماندهی کل نیرو‌های مسلح اردن گفته بود که یک پهپاد حامل مواد منفجره تی‌ان‌تی را که از سوریه وارد شده بود، منفجر کرده‌اند.

ارتش اردن همچنین بر برخورد جدی با هر گونه تهدیدی در منطقه مرزی و هر تلاشی برای تضعیف و برهم زدن امنیت کشور و ارعاب شهروندان آن تأکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۷ شهريور ۱۴۰۲
اگه از طرف دولت سوریه بوده محکومه ولی اگه دولت سوریه نفرستاده مقصر خود اردنیان که با داعشیا همکاری میکنن
آخرین اخبار