طرح برچیده شدن مدارس کانکسی در زنجان اجرا شد

مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان از اجرای طرح برچیده شدن مدارس کانکسی خبر داد و گفت: ساماندهی مدارس کانکسی مستقل دارای بیش از ۱۰دانش‌آموز اجرا شد.

حمیدرضا اسلامی مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان گفت: خوشبختانه شاهد نهضت مدرسه‌سازی در استان زنجان هستیم و تا مهر امسال در نظر داریم بخش قابل توجهی از پروژه‌ها را تکمیل کرده و به آموزش و پرورش استان تحویل دهیم.

وی از اجرای طرح برچیده شدن مدارس کانکسی در استان زنجان خبر داد و اظهار داشت: ساماندهی مدارس کانکسی مستقل دارای بیش از ۱۰دانش‌آموز در قالب طرح شهید دانش‌آموز «رضا پناهی» اجرایی شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان همچنین از اجرای آسفالت مدارس در شهرستان‌های مختلف خبر داد و بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی امسال آسفالت ۱۰۵هزار مترمربع از تهاتر قیر رایگان محوطه و پشت‌بام مدارس انجام خواهد شد.

اسلامی با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم نوسازی مدارس اجرای طرح ارزیابی و ویرایش مدارس برای ایمن سازی در مقابل زلزله است، خاطرنشان کرد: طبق قانون همهاحداث‌کنندگان شهر‌های جدید و شهرک‌های مسکونی در تمام نقاط کشور و در داخل و خارج از حریم قانونی، مکلف‌اند همزمان با تهیه و آماده‌سازی زمین یا ساخت واحد‌های مسکونی و صنعتی به تناسب تعداد و سطح زیربنای اینگونه واحد‌ها نسبت به احداث و تأمین فضای آموزشی و پرورشی اقدام کنند.

وی تصریح کرد: این مدارس باید بر اساس استاندارد‌های مصوب به طور مستقیم یا با پرداخت هزینه مربوط به سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس بر طبق نظر شورای شهرستان یا منطقه انجام شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرک‌های پونک و زیتون فاقد جانمایی فضا‌های فرهنگی و آموزشی هستند، اضافه کرد: امروز یکی از مطالبات مردم جانمایی فضا‌های آموزشی در کوی زیتون است، چون اقدامات انجام شده در زیرساخت و جانمایی این امکان کافی نبوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.