استقرار ۱۰۴ موکب از فارس برای خدمات‌دهی به زائران اربعین حسینی

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس از اعزام و استقرار ۱۰۴ موکب از استان فارس برای خدمات‌دهی به زائران اربعین حسینی در داخل و خارج از کشور خبر داد.

اسکندر قاسمی با اشاره به اینکه کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین حسینی استان بر عهده این ستاد است، گفت: تاکنون قریب ۱۰۴ موکب از استان فارس در حال اعزام و استقرار برای خدمات‌دهی به زائران اربعین حسینی داخل و خارج از کشور هستند. 

او محل استقرار مواکب فارس در ایام اربعین حسینی را مورد توجه قرار داد و گفت: موکب‌های استان فارس هم در داخل کشور و هم خارج از کشور مستقر خواهند شد.

قاسمی بیان کرد: این مواکب در مرز شلمچه، شهر نجف، مسیر نجف تا کربلا و شهر کربلا مواکب استان فارس مستقر هستند و خدماتی نظیر اسکان، پذیرایی (صبحانه، نهار، شام و میان وعده)، داروخانه و ... را به زائران سید و سالار شهیدان ارائه می‌کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس افزود: فارس تنها استان کشور است که در شهر کاظمین و سیدمحمد و سامرا به استعداد یک موکب از زائران در ایام اربعین پذیرایی می‌کند.

رئیس کمیته اسکان و تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین استان فارس از تسریع در اعزام مواکب استان خبر داد و گفت: در حال تلاش هستیم تا قبل از حضور زوار در راهپیمایی عظیم اربعین تمامی مواکب مستقر شده باشند.

قاسمی در خصوص اعزام مبلغ و روحانی توسط ستاد عتبات عالیات در ایام اربعین، اضافه کرد: اعزام مبلغ در حیطه وظایف کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی است، اما بنابه تدابیر ستاد عتبات عالیات، در هیئت امنای مواکب حتما یک روحانی حضور دارد.

او در پایان گفت: تیم‌های اجرایی ستاد بازسازی عتبات عالیات از هفته گذشته در مرز مستقر شدند تا مواکب وسائل مورد نیاز خود را بدون هیچ مشکلی از مرز‌ها عبور دهند همچنین چند تیم ناظر بر فعالیت‌های مواکب در خارج از کشور پیش‌بینی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.