کره جنوبی ۱۶ دانشجوی معترض به ژاپن را بازداشت کرد

پلیس کره جنوبی ۱۶ تن از دانشجویانی که به آزادسازی پساب‌های رادیواکتیو ژاپن اعتراض داشتند را بازداشت کرد.

پلیس کره جنوبی روز پنجشنبه ۱۶ دانشجو را به دلیل اینکه قصد ورود به ساختمان سفارت ژاپن را داشتند، دستگیر کرد و تعدادی از آن‌ها را پس از بلند کردن بنر‌هایی در اعتراض به تخلیه پساب‌های هسته‌ای توکیو از کارخانه فوکوشیما، حمل و داخل اتوبوس برد.

براساس گزارش رویترز، این اعتراض روزی بود که ژاپن شروع به رهاسازی آب رادیواکتیو تصفیه شده از نیروگاه هسته‌ای ویران شده به اقیانوس آرام کرد، اقدامی که انتقاد‌های شدید و تازه‌ای را از سراسر منطقه برانگیخت.

در یکی از بنر‌هایی که توسط این گروه که اکثراً از جوانان تشکیل شده بودند، نوشته شده بود: «دریا سطل زباله ژاپن نیست». «آزادسازی آب آلوده را به یکباره متوقف کنید.» یک عکاس در صحنه مشاهده کرد که افسران پلیس به طور فیزیکی معترضان را از ساختمان بازداشت کرده و می‌کشانند و آن‌ها را داخل اتوبوس می‌برند.

یک افسر پلیس در ایستگاه پلیس جونگنو در پایتخت کره جنوبی گفت ۱۶ نفر به اتهام تجاوز به سفارت دستگیر شدند. حدود ۵۰ نفر برای اعتراض در مقابل سفارت تجمع کرده بودند. سفارت ژاپن روز سه شنبه به شهروندان خود توصیه کرده بود که به تجمعات مربوط به فوکوشیما در مقابل ساختمان سفارت نزدیک نشوند تا از گرفتار شدن در مشکلات غیرضروری جلوگیری کنند.

کره جنوبی گفته است که هیچ مشکل علمی در مورد رهاسازی آب نمی‌بیند، اما از توکیو خواست تا در طول این فرآیند که انتظار می‌رود چندین دهه طول بکشد، شفاف باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار