برداشتن محدودیت‌ها در ارائه تسهیلات به واحد‌های نیمه تمام

معاون اقتصادی استاندار قزوین برداشتن محدودیت‌ها در ارائه تسهیلات به واحد‌های نیمه تمام تولیدی را از شاخصه‌های اجرای طرح تسهیلات تبصره ماده ۱۸ و ۱۶ دانست.

رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار قزوین گفت: ۱۲ میلیارد تومان آورده از این بخش در بحث واحد‌های نیمه تمام داشتیم.

وی با بیان اینکه سود تسهیلات تبصره ۱۸ گفت: بر حسب فعالیت صورت گرفته در منطقه سود تسهیلات سنجیده می‌شود و اگر طرحی در منطقه محروم اجرا شود سود آن پایین خواهد بود.

رحمانی گفت: مکان دقیق طرح توسط سامانه جی پی اس مشخص شده و بانک‌ها نیز در جریان این طرح تسهیلات را ارائه و سود آنرا مشخص می‌کنند.

وی بیان کرد: ۲ رکن اول توسط دستگاه‌ها با سرعت و دقت بیشتری انجام شود تسهیلات ارائه خواهد شد و برخی از بانک‌ها در سطح ملی اقدام به ارائه تسهیلات خواهند نمود.

معاون اقتصادی استاندارگفت: در تبصره جدید مشکلی وجود ندارد و از عملکرد بانک در این زمینه رضایت نسبی وجود دارد.

رحمانی آخرین آمار را ۶۵ میلیارد تومان منابع بانکی عنوان کرد و تاثیر آنرا بزرگ و قابل توجه بیان کرد و افزود: به جز چند بانک خصوصی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی منابع خود را در قالب این تسهیلات تعیین کرده اند.

 وی بیان کرد: برای یکصد میلیارد تومان تسهیلات ممکن است ۵۰۰ میلیارد تومان متقاضی داشته باشیم.

معاون اقتصادی استاندار در ادامه خاطر نشان کرد:ما اگر منابع مطمئنی داشته باشیم می‌توانیم اجرای این پروژه‌ها را به طور کامل انجام دهیم.

رحمانی بیان کرد: یک سوم منابع تبصره ۱۸ بانکهاست و در تبصره ۱۶ منابع آن برای نهاد‌های حمایتی است و از منابع قرض الحسنه بانک‌ها تامین می‌شود.

این مقام مسئول معاونت اقتصادی استانداری در ادامه سهم ارگان‌ها و نهاد‌ها در اجرای تبصره ۱۸ را مشخص دانست و افزود:در قانون برخی از ارگان‌ها اسامی آن‌ها آمده است.

وی تعیین سهم را بر عهده مدیریت و برنامه ریزی عنوان کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ سهم‌ها هنوز مشخص نشده است و پس از مشخص شدن الزامات قانونی معین می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار گفت: درپرداخت تسهیلات اشتغالزایی مربوط به تبصره ۱۶ و ۱۸ قصوری از سوی هیچ ارگانی گزارش نشده است و بانک‌ها شبانه روز در حال انجام امور محوله بودند.

وی صنایع کوچک و حمایتی را شامل این تبصره دانست و اظهار داشت: در تبصره ۱۶ عمدتاًٌ صنایع کوچک به دنبال دریافت این تسهیلات هستند و واحد‌های بزرگ تمایلی به دریافت این تسهیلات ندارند، اما در مقابل واحد‌های بزرگ برای دریافت تسهیلات ماده ۱۸ اقدام می‌کنند.

رحمانی با بیان اینکه سعی شده سهم ۲ رقفمی به میراث فرهنگی اختصاص دهیم گفت: برای بخش‌های مختلف در حوزه میراث فرهنگی توجه ویژه‌ای داده شده است.

وی در ادامه بیان کرد:در سال ۱۴۰۲ امیدواریم بتوانیم سهم ۸ درصدی استان را افزایش دهیم.

رحمانی همچنین با بیان اینکه بخش گردشگری کمترین استهلاک و هزینه را دارد اظهار داشت: در کنار صنعت و کشاورزی به بخش گردشگری توجه ویژه‌ای صورت خواهد گرفت.

این مقام مسئول اقتصادی استان در ادامه خاطر نشان کرد: سرمایه گذاران ملی زیادی برای استان جذب شده است و در حوزه‌های سازه‌های آبی همچون سد نَهَب سرمایه گذاری‌های مناسبی صورت گرفته است.

رحمانی بیان کرد:رشد شرکت‌های دانش بنیان در استان نسبت به آمار کشوری بسیار بالاست و اولین شرکت دانش بنیان در کشور در استان قزوین و در شهرک کاسپین ایجاد شده و محدوده خوبی را در جاده باراجین برای فعالیت این شرکت‌ها در استان در نظر گرفته شده است.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار قزوین به حل شدن بسیاری از مشکلات توسط این شرکت‌ها اشاره کرد و افزود:حمایت از این شرکت‌ها نتایج زیادی را برای استان در پی خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.