آغاز اجرای قانون خدمات دیجیتال اروپا برای پلتفرم‌های بزرگ جهانی

۱۹ پلتفرم بزرگ جهانی، موظف به اجرای قانون خدمات دیجیتال اروپا از تاریخ ۲۵ اوت ۲۰۲۳ شدند.

به دنبال توافق قانون‌گذاران اروپایی برای اجرای قانون خدمات دیجیتال اروپا (DSA) به عنوان جایگزین و نسخه به روز رسانی شده دستورالعمل تجارت الکترونیکی اروپا، نهایتا ۱۹ پلتفرم بزرگ جهانی، موظف به اجرای این قانون از تاریخ ۲۵ اوت ۲۰۲۳ شدند. 

هدف قانون خدمات دیجیتال اروپا بهبود تعدیل محتوا در رسانه‌های اجتماعی به منظور رفع نگرانی‌های مربوط به نشر محتوای غیرقانونی است. قانون یاد شده، پلتفرم‌های دیجیتال را موظف به حذف محتوای غیرقانونی و شرکت‌های تقلبی می‌کند. این قانون همچنین آن‌ها را ملزم به اعلام شفاف عملکرد الگوریتم‌ها و سیستم‌های توصیه محتوا به کاربران، می‌نماید.

این قانون به عنوان جایگزین و نسخه به روز رسانی شده دستورالعمل تجارت الکترونیکی اروپا (Electronic Commerce Directive) تصویب شد. هدف قانون خدمات دیجیتال اروپا بهبود تعدیل محتوا در رسانه‌های اجتماعی به منظور رفع نگرانی‌های مربوط به نشر محتوای غیرقانونی است. قانون یاد شده، پلتفرم‌های دیجیتال را موظف به حذف محتوای غیرقانونی و شرکت‌های تقلبی می‌کند. قانون همچنین آن‌ها را ملزم به اعلام شفاف عملکرد الگوریتم‌ها و سیستم‌های توصیه محتوا به  کاربران، می‌کند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار