وزیر بهداشت:

پرداخت ۹۵ درصد از هزینه درمان در طرح سلامت خانواده

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۹۵ درصد هزینه درمان در طرح سلامت خانواده توسط دولت پرداخت می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲ هزار خانه بهداشت روستایی در دولت سیزدهم به بهره برداری رسیده و ۲ هزار خانه دیگر نیز در دست احداث است.احداث خانه بهداشت روستایی و مراکز جامع سلامت از اولویت بهداشتی و درمانی است که در دولت سیزدهم به شکل جدی دنبال می شود.

وی با بیان اینکه دولت بر بهره گیری از ظرفیت خیرین سلامت در ارتقای شاخص های درمانی و بهداشتی در کشور تاکید دارد، افزود: وزارت بهداشت همواره سعی کرده تا از ظرفیت خیران به خوبی بهره مند شود به گونه ای که سال گذشته این افراد ۳۶ هزار میلیارد ریال برای احداث بیمارستان، ساخت خانه های بهداشت روستایی و خرید تجهیزات درمانی کمک کردند.

عین اللهی ادامه داد: این در حالی است که نیکوکاران سلامت در سال ۱۴۰۰، ۱۸ هزار میلیارد ریال به بخش بهداشت و درمان کمک کرده بودند.

وزیر بهداشت با اشاره به اجرای طرح سلامت خانواده در ۹۱ شهرستان به صورت آزمونه، گفت: با فعال شدن برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر، خدمات بر مبنای سطح‌بندی به بیماران ارائه می‌شود.

وی افزود: با اجرایی شدن این طرح خدمات در مطب‌ها، پایگاه‌های سلامت و مراکز بیمارستانی با کمترین هزینه به بیماران ارائه می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر یک روزه خود در نخستین روز از هفته دولت امسال به خراسان شمالی چندین پروژه درمانی را در بجنورد افتتاح می کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
دایره شمول بیمه سلامت خیلی محدود است برای کسی که می خواهد بمیره بهتر است هزینه ها ی مثل عمل جراحی اورژانسی وبستری را خوب پوشش میدهد اما در مورد دندان پزشکی هیچ گونه پوششی ندارد واگر امار بگیرید به دلیل گرانی سرسام اور خدمات دندان پزشکی اغلب مردم ایران در حدود 90 درصد دندان پوسیده یا بدون دندان هستند وقادر به تامین هزینه نیستند درمورد دارو هم اگر آزاد بخری ارزون تر از بیمه در می آید به دلیل حق فنی وسایر ارقامی که نمی دونیم چی هست نسخه های بیمه ای از داروی آزاد گرانتر حساب می شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
دارو رو آزاد بخریم ارزون تر از بیمه در میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
چجور این کارو میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
یعنی انقد حرفه ی دروغ گفتی حیفم اومد باور نکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
شما که راست میگین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
با توجه به طولانی بودن مدت تحصیل پزشکی که عمومی ۷ سال تخصص ۳ الی ۴ سال هم می‌رسد تا یک پزشک تخصص بگیرد ۱۰ سال طول می‌کشد و هم اکنون که کمبود پزشک چه عمومی و متخصص داریم و پیش بینی ها از کمبود شدید پزشک در آینده خبر می‌دهد که نیاز به سفر خارجی برای درمان نیاز میشود و با توجه به سرانه پزشک در دنیا ما الآن به پذیرش ۲۰۰۰۰ پزشک نیاز داریم تا در آینده کمبود نداشته باشیم ولی متاسفانه چون امکانات و زیرساخت ها مهیا نیست امکانش وجود ندارد و اول باید امکانت و زیرساخت فراهم شود بعد این کار صورت بگیرد چون در این صورت پزشک هایی مدرک می‌گیرند که سوادش را ندارند و بجای نجات جان بیمار شاید ناخواسته موجب مرگ آن شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
ظرفیت پذیرش دانشجوهای پزشکی را زیاد کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۵۵ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
اونوقت دکتر زیاد میشه و دکترها ضرر میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
این خانه های بهداشت در خیلی از مناطق فقط برای کشور هزینه بیهوده است