سوریه: آمریکا از تروریست‌ها برای اجرای طرح‌های خود در منطقه استفاده می‌کند

نماینده دائم سوریه در نشست شورای امنیت تاکید کرد که آمریکا به حمایت و به کارگیری سازمان‌های تروریستی برای اجرای طرح‌های خود ادامه می‌دهد.

«بسام صباغ» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در سخنانی در نشست شورای امنیت تاکید کرد که آمریکا به حمایت و به کارگیری سازمان‌های تروریستی و شبه نظامیان جدایی طلب به عنوان ابزاری برای اجرای طرح‌های خود در قبال سوریه و منطقه ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری سانا،  نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در این باره اظهار کرد: بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی ملت سوریه مستلزم لغو فوری اقدامات اجباری غرب و پایان دادن به حضور غیرقانونی نظامی خارجی در خاک سوریه است.

سفیر سوریه درباره حملات رژیم صهیونیستی به خاک کشورش نیز گفت: رژیم اشغالگر اسرائیل با ادامه حملات خود به سرزمین‌های سوریه و اقدامات جنایتکارانه خود علیه ملت ما در بلندی‌های اشغالی جولان به تشدید تنش در منطقه ادامه می‌دهد.

او افزود: سوریه از شورای امنیت می‌خواهد سکوت خود را بشکند و به مسئولیت‌های خود برای پایان دادن به سیاست‌های اشغالگرانه و تجاوزکارانه عمل کرده و عاملان آن را بازخواست کند.

صباغ در ادامه درباره حضور نظامیان ترکیه در خاک سوریه نیز تاکید کرد: ادامه حضور غیرقانونی نیرو‌های ترکیه در خاک سوریه مانع از ثبات در کشور و ادامه حمایت و حفاظت از تروریست‌ها می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار