اجرای ۸ طرح مرتبط با شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای ۸ طرح مرتبط با شرکت آب منطقه‌ای در شهرستان‌های شهرکرد، اردل، فارسان، لردگان، کوهرنگ، کیار و بن در حال اجراست.

فردوس کریمی در نشست خبری هفته دولت تاکید کرد: در صورت تامین به‌موقع اعتبار مورد نیاز بزرگ‌ترین طرح آب‌رسانی برای تامین آب آشامیدنی نیمی از جمعیت استان این پروژه در آبان‌ماه امسال‌ تکمیل و بهره‌برداری خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای هشت طرح مهم مرتبط با شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری در شهرستان‌های شهرکرد، اردل، فارسان، لردگان، کوهرنگ، کیار و بن افزود: سال گذشته حدود ۱۹۴ کیلومتر لایروبی با اعتباری بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار در استان انجام شد.

کریمی تصریح کرد: بسیاری از مشکلات مرتبط با حوضه آب چهارمحال و بختیاری ناشی از بی‌برنامگی سال‌های بسیار دور بوده که برنامه‌ریزی برای استفاده از منابع آبی استان انجام نشده است.

وی حجم آب موجود در حوضه کارون را چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون متر مکعب دانست و یادآور شد: این میزان آب در سال‌های گذشته هشت میلیارد مترمکعب بود که اکنون کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: همچنین در حوضه زاینده‌رود حجم آب در سال‌های گذشته ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب بود که سال گذشته به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب کاهش یافت.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی سد غدیر باباحیدر شهرستان فارسان گفت: این تا آبان‌ماه سال‌جاری تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

کریمی تاکید کرد: عملیات اجرایی تکمیل سد گهرو شهرستان کیار در حال انجام است و ساخت سد آقبلاغ شهرستان بروجن به‌زودی آغاز می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار