همایش هنرهای قرآنی در زرند برگزارمی شود

رئیس میراث فرهنگی زرند گفت: همایش بزرگ هنرهای قرآنی، طی ربیع الاول در زرند برگزار می شود‌‌.

محمداِسلامی با مهم برشمردن  نقش قرآن در  زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها گفت: قرآن، کتاب انسان سازی است که تمام روش‌های زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها را که به سعادت شان ختم می‌شود، در خود جای داده است.  

او افزود: ما  در  زرند،   شهر جشنواره‌ها و رویداد‌ها وظیفه داریم نسبت به دین و مقدساتمان ارزش و احترام بگذاریم و این کار فرهنگی، هنری  البته مربوط به گذشته است و  هنرمندان  زرندی  به عنوان  سریع‌ترین کاتبان قرآن  خود را  در تاریخ جاودانه ساختند.

رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند تصریح کرد: با  توجه به اهمیت شناخت حرکات دشمن، با  لحاظ  تسریع در قیدِ  زمان، باید  در برابر  هر  بی احترامی با  انجام  کار‌های فرهنگی، هنری  به مقابله با آن حرکات سخیف و شنیع بپردازیم؛ بنابراین با هماهنگی با واحد‌های گردشگری و صنایع دستی تصمیم به برگزاری  همایش بزرگ هنر‌های قرآنی گرفته ایم.

او بیان کرد: همایش بزرگ هنر‌های قرآنی در ایام مبارک ربیع الاول  برگزار می‌شود.

 اسلامی افزود: روش اجرا و چگونگی شرکت علاقه‌مندان در این رویداد مقدس و بابرکت که با حمایت واحد‌های گردشگری و مجتمع صنعتی فولاد زرند ایرانیان برگزار می‌شود،   به زودی رسانه‌ای خواهد شد.  

او تصریح کرد:  در این رویداد، تمام هنرمندانی که  دستی بر یک هنر دارند می‌توانند شرکت کنند.

رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند افزود: در پایان آثار برگزیده در یکی از اماکن متبرکه به عنوان موزه‌ هنر‌های قرآنی نگهداری می‌شود تا  پیامی به دشمنان اسلام و قرآن مبنی بر اینکه ما در برابر عمل  ددمنشانه آنان  سکوت نمی‌کنیم، باشد.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار